side-text
Netlif je znan po zvoku "tudum". Foto: STA

Netlif je znan po zvoku "tudum". Foto: STA

Aktualno

Apple sledi Netflixu: Uporabniki delijo mešane reakcije

Zvočni efekt »tudum« je danes skorajda sinonim za Netflix – kratek, udaren in takoj prepoznaven ton, ki se predvaja na začetku vsakega filma ali serije. Postal je del popkulture in zaščitni znak ene največjih pretočnih platform na svetu. Zdaj pa se zdi, da želi podobno prepoznavnost doseči tudi Apple.

Ameriški tehnološki velikan je namreč predstavil svoj novi zvočni podpis za Apple TV, ki bo spremljal otvoritveno animacijo ob zagonu vsebin. K sodelovanju so povabili glasbenika Finneasa O’Connella, znanega po sodelovanju s sestro Billie Eilish, ki je zasnoval novo uvodno zvočno podobo Applove platforme.

»To je šele začetek,« so ob predstavitvi zapisali pri Applu, kjer očitno načrtujejo še nadaljnje nadgradnje avdiovizualne izkušnje. Finneas je ob tem povedal, da si nikoli ni predstavljal, da bo ustvaril zvočni logotip za Apple TV, a da je počaščen, ker so mu zaupali tako pomembno nalogo.

Reakcije uporabnikov na družbenih omrežjih so mešane. Nekaterim je nova uvertura preveč razpotegnjena, drugim manj udarna v primerjavi z znamenitim Netflixovim »tudum«, tretji pa hvalijo svež pristop in Finneasov prepoznavni glasbeni podpis.

Zanimivo pa je, da le redki vedo, od kod pravzaprav izvira Netflixov znameniti ton. Uvodna špica »tudum« je izsek iz serije House of Cards – prve originalne Netflixove produkcije, ki je platformo izstrelila med vodilne igralce v svetu pretočnih vsebin. Serija je prejela kar sedem nagrad Emmy in tlakovala pot vsem kasnejšim Netflixovim uspešnicam.

Zdi se, da želi Apple zdaj po podobnem receptu ustvariti svoj prepoznaven trenutek – tisti kratek zvok, ki uporabniku že ob prvih tonih pove, da ga čaka nekaj posebnega.