
Dars bo zastoje skušal zmanjšati z uvedbo »dinamičnega upravljanja hitrosti«, medtem pa statistika kaže, da so v prvih petih mesecih prodali za tri odstotke manj vinjet kot v enakem obdobju lani. Foto: STA
Dars prodal manj vinjet
Tako rekoč dnevno mediji poročajo o gneči in zastojih na slovenskih avtocestah. Dars bo zastoje skušal zmanjšati z uvedbo »dinamičnega upravljanja hitrosti«, medtem pa statistika kaže, da so v prvih petih mesecih prodali za tri odstotke manj vinjet kot v enakem obdobju lani. Dars je od januarja do konca maja prodal 2,85 milijona vinjet.
Zaradi zamika treh katoliških praznikov v junij, bo prava slika o prodaji vinjet glede na lani jasna, ko bodo znani tudi podatki o prodaji za junij.
Marsikateri voznik, ki je obstal v zastojih na slovenskih avtocestah ob tem, benti, da bi jih moral Dars povrniti stroške za nakup vinjete, saj je promet nemogoč. Dars bo do sredine meseca v sistem dinamičnega upravljana hitrosti integriral celotno ljubljansko obvoznico, do konca julija pa še vse štiri vpadnice. To naj bi bil eden ključnih ukrepov za povečanje prometne pretočnosti in izboljšanje varnosti v najbolj prometno obremenjenem delu slovenskega avtocestnega omrežja.
Sistem bo voznike že približno 20 kilometrov pred ljubljanskim ringom opozarjal, da morajo zmanjšati hitrost. Vozniki trenutno v ljubljanski ring pripeljejo s hitrostjo 120 kilometrov na uro, kar povzroča zastoje tik pred obvoznico. To naj bi se z dinamičnim upravljanjem hitrosti spremenilo. Voznik bo torej na enem od 53 digitalnih prikazovalnikov nad avtocesto zagledal omejitev hitrosti 100, 80 ali 60 kilometrov na uro, ki bo veljala na določenem odseku.
Kot poudarjajo na Darsu, je za preprečevanje tako imenovanih fantomskih zastojev, ki nastanejo zaradi prevelike hitrosti vožnje in prekratke varnostne razdalje, zelo pomembno, na katerem cestnem odseku se začne omejevati hitrost.