side-text
Iztirjeni vagoni tovornega vlaka na primorski železniški progi. Foto: STA

Foto: Fotografija je simbolična/STA

Aktualno

Ena največjih železniških nesreč v Evropi: Pred natanko 51 leti je v Zagrebu umrlo 167 potnikov

Pozno zvečer, pred natanko 51 leti, je izredni mednarodni vlak Direkt Orient, ki je vozil na relaciji Atene – Zagreb – Dortmund, prispel na zagrebško železniško postajo s hitrostjo 104 kilometre na uro, kar je bilo dvakrat hitreje od dovoljene hitrosti.

Na ovinku pred postajo je iztirilo devet vagonov. To je ena največjih železniških nesreč v Evropi. Umrlo je 167 potnikov, večinoma izseljencev, ki so se z letnega dopusta vračali nazaj v Nemčijo.

Za tragični izid sta bila odgovorna strojvodja in njegov pomočnik. Oba sta tistega dne okoli 19.45 v Vinkovcih prevzela vodenje vlaka. Vlak se je na poti ustavil le dve minuti v Slavonskem Brodu in vse je kazalo na običajen potek. Nihče ni slutil, da sta oba preutrujena in da ju bo usodni dremež ujel ravno, ko bo vlak dosegel vrtoglavo hitrost tik pred naslednjo postajo za počitek.

Strokovnjaki, ki so rekonstruirali nesrečo, so ugotovili, da se je vlak znašel v krizni situaciji že približno šestdeset kilometrov pred vstopom v Zagreb, ko je v ovinku med postajama Ludina in Novoselec prav tako vozil neprimerno hitro, več kot 100 kilometrov na uro.

Približno štirideset potnikov po nesreči ni bilo mogoče identificirati zaradi hudih poškodb, zato so jih pokopali skupaj na zagrebškem pokopališču Mirogoj.

V reševalni akciji sta sodelovala policija in tudi vojska.

Po tej nesreči je bil sprejet zakon o delovnem času, ki je določal, da takšnega dela ni dovoljeno opravljati več kot šest ur brez odmora. Strojvodja je bil obsojen na 15 let zapora, njegov pomočnik pa na osem let.

Tragedija vlaka Direkt Orient ostaja največja železniška nesreča na območju nekdanje Jugoslavije in še danes sodi med pet največjih v Evropi.