side-text
Predsednik uprave SID banke je objavil javni razpis za nakup dveh službenih avtomobilo. Skupaj s svojo kolegico v upravi bi se - glede na razpisne pogoje - očitno vozila z mercedesom, katerega izhodiščna cena je višja od 99 tisočakov. Foto: STA

Predsednik uprave SID banke je objavil javni razpis za nakup dveh službenih avtomobilo. Skupaj s svojo kolegico v upravi bi se - glede na razpisne pogoje - očitno vozila z mercedesom, katerega izhodiščna cena je višja od 99 tisočakov. Foto: STA

Aktualno

Iščemo avto, ki bi ga rad vozil vplivni Borut Jamnik

Na SID banki pravijo, da gre za karavana in ne luksuzno vozilo. Cena vozila pa bo nižja od 100 tisoč evrov.

Na državni banki trdijo, da so naredili analizo trga in ugotovili, da njihovim kriterijem ustreza več vozil, a naši sogovorniki, specialisti s področja avtomobilske industrije so se pošteno namučili, da so našli komaj eno vozilo, ki ustreza vsem zahtevanim specifikacijam. Preberite, kateri avto ustreza izbranim zahtevam razpisa.

Javno naročilo za nakup dveh električnih vozil, ki ga je pred dnevi objavila SID banka, je poskrbelo za dvig obrvi tudi med največjimi poznavalci avtomobilizma. Ko smo podatke iz javnega naročila vnesli v umetno inteligenco, je ta kot edinega možnega kandidata, ki bi izpolnjeval skoraj vse zahteve iz razpisa, izbrala mercedesa EQS, umanjkal je le en pogoj– luksuzni mercedes namreč ni bil karavan.

Da si predsednik uprave Borut Jamnik ni zaželel mercedesa, pravijo tudi na SID banki. Vztrajajo, da so opravili analizo trga in ugotovili, da specifikacijam ustreza več vozil. 

»Gre za nižjo vrednost od 100 tisoč evrov, ni mercedes in ne gre za luksuzno vozilo. Gre za karavan. Nabava električnega vozila pa je skladna s strategijo banke, so povedali.« 

Podrobnosti v zvezi s ceno posameznega avtomobila pa v SID banki ne želijo razkrivati, saj bi s tem lahko ogrozili konkurenčnost postopa in dodajajo, da do zdaj niso dobili nobenih vprašanj ponudnikov avtomobilov. 

Na slovenskem trgu bi zahtevam predsednika SID-a ustrezal le en jekleni konjiček

Med iskanjem vozila, ki bi ustrezalo vsem pogojem, smo se obrnili na več virov, ki v en glas pravijo, da gre za zelo izdelane specifične zahteve. 

Za pomoč pri razjasnitvi smo se obrnili tudi na Atmosferce, poznavalce avtomobilizma, kjer so nam z veseljem priskočili na pomoč in do podrobnosti analizirali razpis. 

Ciril Komotar, ki navdušuje javnost s svojim znanjem o jeklenih konjičkih in se tudi poklicno ukvarja z analiziranjem in testiranjem vozil, je podrobno proučil razpis in zaključil, da je zaradi izbrane karoserije hitro jasno, da velika večina električnih vozil, ki so na voljo na slovenskem trgu, odpade, saj gre za karavana.  

»Električnih karavanov na slovenskem trgu ni veliko, pravzaprav jih je le peščica. Takšnih, ki bi ustrezali konkretnim pogojem pa morda nista niti dva,« pove in doda, da sicer dopušča možnost, da je kakšnega izpustil, čeprav v to dvomi. 

Prvi, ki mu pade na misel je volkswagnov model id.7 tourer. Eden izmed redkih električnih karavanov bi lahko bil tudi električni audi a6 etron karavan, a ga po njegovih informacijah ni na slovenskem trgu.  

»Dejstvo, da je zaželena diagonala sredinskega zaslona 15 palcev, pomeni, da odpade tudi beemvejeva karavanska petica, ki je lahko električna. V tem trenutku se mi zdi, da bi lahko bil avto, ki ga iščemo vw id.7 tourer

KPK: Obstajajo tveganja za kršitev javno naročniških načel 

Na podlagi pregledanega razpisa se je ustvaril vtis, da bi lahko bil razpis prilagojen točno določenemu tipu vozila. Na KPK pravijo, da konkretnega javnega naročila niso obravnavali in da je za revizije postopkov pristojna Državna revizijska komisija.

»Na načelni ravni lahko pojasnimo, da javna naročila, pri katerih so merila namerno oblikovana tako, da jih izpolnjuje le majhen krog ponudnikov (ali celo samo en ponudnik), kršijo temeljna javno naročniška načela, kot je zagotavljanje konkurence med ponudniki, enakopravna obravnava ponudnikov in sorazmernost. S tem pa se tudi ustvarjajo tveganja za nastanek korupcije in drugih nepravilnosti.«