
Za zdaj vozniki, ki dnevno izgubljajo živce v zastojih, še niso zaznali novosti, ki jo je uvedel Dars, da bi izboljšal pretočnost prometa. Foto: STA
Koliko je Dars plačal za prikazovalnike omejitve hitrosti?
Medtem, ko smo na slovenskih avtocestah dnevno priča številnim zastojem, Dars na ljubljanski obvoznici uvaja dinamično spremljanje prometa. Gre za sistem, ki glede na stanje v prometu sproti prilagaja hitrost voznikov s ciljem zmanjšanja gneče na cestah.
Celoten strošek projekta znaša okoli 7,5 milijona evrov (portali, prikazovalniki, integracija ...), so za Info360 povedali na Darsu.
Sistem so začeli uvajati na zahodni vpadnici iz smeri Maribora proti Ljubljani; 20 kilometrov pred vstopom na ljubljanski obroč pa bo začel prek opozorilnih znakov za omejitev hitrosti zmanjševati hitrost voznikov, kar naj bi po navedbah pristojnih povečalo pretočnost.
Sistem dinamičnega spremljanja prometa bo imel okoli 60 senzorjev, ki bodo realnem času spremljali promet in ugotavljali, kako prilagoditi hitrost voznikov s ciljem zmanjšanja gneče na cestah.
V prvi fazi se sistem upravlja ročno (prek nadzornikov prometa v nadzornem centru), junija letos pa smo postopoma začeli uvajati avtomatizacijo v testnem okolju. Štajerska avtocestna vpadnica na ljubljanski obroč tako od junija že deluje v avtomatskem načinu, celotno območje (obroč + vse tri preostale vpadnice: primorska, dolenjska in gorenjska) pa bodo v avtomatiziranem sistemu predvidoma še v tem mesecu, napovedujejo v Darsu
Delovanje sistema sproti spremljajo, predvideno je, da v septembru predstavijo prve rezultate.
V določenih delih Nemčije se medtem v četrtek začenjajo počitnice, številni se bodo na dopust odpravili že v sredo popoldan, dodatna gneča pa se pričakuje od srede popoldne do vključno ponedeljka zjutraj.