Betonska kocka na kolesarski stezi sredi slovenske prestolnice pač ni nič nenavadnega. Prav tako zmedeno označevanje same kolesarske steze, prehodov za pešče ... Kot pravi sogovrnica predsednica društva Ljubljanska kolesarska mreža Lea Rikato Ružić, so se odgovorni šele nakdano lotili urejevanje prometa tudi za kolesarje. Foto: Uredništvo
Milijonski gradbeni projekt v Ljubljani: Nevarno, zmedeno in grdo
»Očitno je, da projektanti oziroma načrtovalci niso dobro premislili, kaj delajo. Očitno je, da so naknadno iskali rešitev,« je najnovejšo zmedo na ljubljanskih cestah komentirala predsednica društva Ljubljanska kolesarska mreža Lea Rikato Ružić.
Skoraj sedem milijonov evrov je stala prenova Linhartove ceste v Ljubljani. Čeprav projekt še ni čisto dokončan, rešitve že zbujajo zaskrbljenost Ljubljančanov. Največ prahu dviguje nova kolesarska ulica, začetek oziroma konec katere je prikazan tudi na zgornji fotografiji. Izzivov za udeležence v prometu je več.
Začnimo pri sami kolesarski ulici.
Vsi kolesarji, ki se pripeljejo po novi kolesarski ulici iz smeri Žal proti Dunajski cesti, se ravno na mestu, ki ga prikazuje fotografija, znajdejo pred nenavadno dilemo. Njihova nadaljnja pot je namreč – glede na cestnoprometne predpise – zelo omejena. Poti ne smejo nadaljevati proti Dunajski cesti, Linhartove ulice ne morejo prečkati – ker ni prehoda.
»Ostane jim le pot med bloki,« dogajanje v praksi komentira predsednica društva Ljubljanska kolesarska mreža Lea Rikato Ružić, ki pa v rešitvi vidi tudi druge težave.
To ni edina težava za kolesarje.
Na koncu (oziroma začetku) kolesarske ulice so na tleh narisane oznake, za razumevanje katerih si je potrebno vzeti nekaj časa.
»Celotna rešitev je zelo nejasna in pri uporabnikih povzroča zmedo. Tudi varna ravno ni, že betonski blok sredi kolesarske steze povzroča svojevrstne izzive kolesarjem. Prava črna točka. Je pa tudi grdo,« meni Rikato Ružić. Po njenih besedah gre sicer za »tak tipičen primer – slovenski, ne le ljubljanski – da se naknadno nekaj razmišlja. V tem primeru torej, kakšen bo dostop za kolesarje. Naknadno risanje črt je … brez komentarja. Katastrofa za nov projekt. Še posebej za toliko vreden projekt.«
Je pa sogovornica kljub poporodnih težavam pozdravila vzpostavitev nove – druge v Ljubljani - kolesarske ulice.
Kolesarska ulica je posebna vrsta mestne ulice, kjer imajo kolesarji prednost in velja jasen prometni režim, prilagojen počasnejšemu prometu. Avtomobili sicer lahko vozijo po tej ulici, vendar le pod določenimi pogoji in z močno omejeno hitrostjo.
Gre za koncept, ki ga uporabljajo številna evropska mesta (Nizozemska, Danska, Nemčija) — v Sloveniji pa ga predvidevajo sodobne prometne ureditve, kot je bila npr. prenova Linhartove ceste.