side-text
Računsko sodišče je revidiralo pravilnost dela poslovanja Javnega komunalnega podjetja Radlje ob Dravi v letu 2023 ter mu izreklo negativno mnenje.Foto: STA

Računsko sodišče je revidiralo pravilnost dela poslovanja Javnega komunalnega podjetja Radlje ob Dravi v letu 2023 ter mu izreklo negativno mnenje.Foto: STA

Aktualno

Ministrstvo Simona Maljevca pod drobnogledom računskega sodišča: odkrili so pomanjkljivosti

Računsko sodišče je v reviziji ugotovilo, da je bilo Ministrstvo za solidarno prihodnost pri pripravi in izvedbi javnega razpisa za financiranje projekta E-oskrba na daljavo delno uspešno. Ugotovitve kažejo na pomanjkljivo določene cilje razpisa ter nejasne in težko preverljive pogoje za sodelovanje prijaviteljev.

Revizija je zajemala obdobje od 1. avgusta 2023 do 30. septembra 2024 in je bila osredotočena na presojo ustreznosti ciljev, meril, pogojev ter mehanizmov za naknadno evalvacijo razpisa, pa tudi na spoštovanje postopkovnih pravil pri njegovi izvedbi. Po oceni računskega sodišča ministrstvo pri tem ni v celoti zagotovilo pogojev za učinkovito in pregledno porabo javnih sredstev.

Cilji javnega razpisa so sicer izhajali iz strateških dokumentov, vendar so bili opredeljeni pomanjkljivo. Od štirih zastavljenih ciljev so bili kazalniki z izhodiščnimi in ciljnimi vrednostmi določeni le za dva, časovno je bil opredeljen zgolj eden, merljiv pa prav tako le eden. Takšna zasnova po oceni računskega sodišča ni omogočala celovitega in zanesljivega spremljanja doseganja ciljev.

Več pomanjkljivosti

Pomanjkljivosti so bile ugotovljene tudi pri pogojih za kandidiranje. Ti niso bili dovolj jasno in nedvoumno določeni, zaradi česar so dopuščali subjektivno presojo. Ministrstvo ni jasno razmejilo, kateri pogoji veljajo za obveznega konzorcijskega partnerja in kateri za druge morebitne sodelujoče. Natančnejša opredelitev pogojev in dokazil bi po mnenju računskega sodišča pripomogla k pravilnejši uporabi razpisa in učinkovitejšemu doseganju njegovih ciljev.

Merila za ocenjevanje vlog so bila vsebinsko povezana s cilji razpisa, vendar sta bili dve od štirih meril nejasni in nemerljivi. Ministrstvo ni natančno opredelilo, kaj bo pri posameznem merilu ocenjevalo, niti ni določilo minimalnega števila točk za izbor prijavitelja ali jasnega načina izračuna končne ocene.

Računsko sodišče je opozorilo tudi, da celovita naknadna evalvacija razpisa ne bo mogoča. Ministrstvo namreč ni določilo ustreznih kazalnikov in pogodbenih zavez za merjenje vseh ciljev, poleg tega ni razpolagalo z jasnimi podatki o ciljni populaciji. Vključevanje novih uporabnikov v projekt E-oskrba na daljavo prav tako ni temeljilo na preverjanju pogojev, določenih v javnem razpisu.

Dodatno je bilo ugotovljeno, da ministrstvo pred objavo razpisa ni preverilo, ali na trgu obstaja več izvajalcev storitev e-oskrbe in na katerih območjih lahko zagotavljajo storitve. Posledično razpis ni bil oblikovan tako, da bi zagotovil kar najbolj gospodarno in učinkovito porabo javnih sredstev. Ministrstvo prav tako ni v celoti spoštovalo postopkovnih pravil, saj je prijavo družbe Telekom Slovenije štelo za ustrezno, čeprav družba Doktor 24, ki je izvajala del storitev, ni bila pravilno vključena v prijavo.

Računsko sodišče je ministrstvu izdalo priporočila za izboljšanje prihodnjih postopkov, predložitve odzivnega poročila pa ni zahtevalo.