Foto: BOBO
Pozor, letos lahko ostanete brez naročenega paketa: razkrivamo, zakaj
Mnogi v želji, da se izognejo trgovinam, darila naročajo na spletu, a tudi tu se lahko zaplete. Pisali so nam nekateri bralci, da jih Pošta Slovenije ni obvestila o dostavi paketa. Tako niso vedeli, da jih ta že čaka. Pošta odgovarja: »nismo zaznali nepravilnosti.«
»Naročila sem paket, dostavljavec pa mi v poštnem nabiralniku ni pustil obvestila, da me paket čaka na pošti. Ker nisem dobila obvestila in nisem vedela, da me paket čaka na pošti, so ga vrnili pošiljatelju. To se ni zgodilo prvič, da me paket čaka na pošti,« je dejala naša bralka, ki je tik pred prazniki ostala brez božičnih daril, ker ni vedela, da jo paket že čaka na pošti.
»Pred tremi tedni sem v tujini naročila zdravila, ki jih redno jemljem. Ko so mi obstoječa zdravila že skoraj pošla, novih pa iz tujine nisem dobila, sem se obrnila na Pošto. Povedali smo mi, da me zdravila čakajo že dober teden, vendar obvestila Pošte nisem prejela. Ne znam si zamišljati, kako bi bilo, če bi se zdravila vrnila pošiljatelju.«
Če ste med temi, ki so naročali na spletu, in bi vaš paket že moral prispeti, bi bilo dobro, da preverite, ali vas morda ne čaka na pošti. Zakaj? Več bralcev je namreč poročalo, da dostavne službe, ki delajo za Pošto Slovenija, naročnikov ne obveščajo o dospelosti paketa. Paket tako na pošti več dni zaman čaka na svojega naročnika.
Zaradi povečane obremenjenosti Pošta Slovenije za dostavo paketov najema zunanje izvajalce, ki pa po besedah naših bralcev svojega dela ne opravljajo najbolj vestno.
Pošta Slovenije nepravilnosti ne zaznava
Vprašanja, kako preverjajo, da zunanji izvajalci opravljajo dostavo vestno, smo naslovili tudi na Pošto Slovenija in jih vprašali, kako komentirajo slabo izkušnjo naših bralk.
Pravijo, da posebnosti na področju reklamacij ne zaznavajo.
»Uporabniki naših storitev so zelo zadovoljni z dostavo, kar potrjujejo vse raziskave s terena. V primeru, kot je naveden pri vprašanju, prosimo, da nam stranka posreduje natančne podatke o pošiljki (sprejemno številko pošiljke, datum oddaje), da lahko posamezen primer podrobno preverimo. Pošta Slovenije s pogodbenimi partnerji sodeluje izključno na območju osrednje Slovenije, in sicer v mestih, kjer kljub vsem zaposlitvenim aktivnostim ne uspe zaposliti dovolj lastnega kadra. Pogodbeni partnerji dosegajo zelo visok odstotek vročljivosti paketov v prvem poskusu dostave,« so še dodali.
Na Pošti Slovenija sicer dodajajo, da se je tudi letos pričakovano v obdobju črnega petka in predprazničnih nakupov količina paketnih pošiljk občutno povečala. »Količina paketnih pošiljk se v novembru in v decembru poveča tudi za približno 30 % v primerjavi z običajnimi obdobji. Navedeno je predvsem posledica značilnega porasta spletnih nakupov zaradi bližajočih se božično-novoletnih praznikov ter številnih tematskih in sezonskih razprodaj.«
Prevaranti so na vsakem koraku, bodite previdni
Sicer pa je v teh dneh dobro opozoriti tudi na številne poskuse prevar, ob katerih prevaranti zlorabljajo ime Pošte Slovenije, njihovo grafično podobo in vsebujejo povezave na lažne spletne strani. Pošta Slovenije uporabnike opozarja, da gre za poskuse spletnih prevar, zato naj ne klikajo na povezave v sporočilu in ne puščajo podatkov. Takšna sporočila naj izbrišejo, nanje ne odgovarjajo in ne vnašajo podatkov o plačilnih karticah.
V primeru, da uporabniki pričakujejo pošiljko, vendar niso prepričani, ali gre za lažno ali pravo sporočilo, lahko uporabniki sami preverijo sprejemno številko na sledenje.posta.si ali v aplikaciji MojaPošta, lahko pa sporočilo kot priponko posredujejo na info@posta.si ali preverijo na telefonski številki kontaktnega centra 080 14 00.
Uporabniki naj bodo pozorni tudi na domeno, s katere je bilo sporočilo poslano. Poudarjajo, da je uradna komunikacija Pošte Slovenije vedno poslana iz elektronskega naslova, ki ima domeno @posta.si. Prav tako Pošta Slovenije v nobenem primeru ne zahteva izključno plačila pred dostavo. Poštnina oz. odkupnina se namreč vedno lahko plača tudi ob prevzemu paketa, neposredno pismonoši, na poštnem okencu, paketomatu ali na drugem prevzemnem mestu, še pojasnjujejo na pošti.