side-text
Foto: Freepik

Nemško zunanje ministrstvo svoje državljane opozarjajo na oderuško visoke cene vlečnih služb v primeru okvarjenih vozil. Foto: Freepik

Gospodarstvo

AMZS izgubil pogodbo z Dars, Nemci opozarjajo na nevarnosti na slovenskih cestah

Nemško zunanje ministrstvo posebej opozarja na prakso vlečnih služb, ki naj bi na slovenskih avtocestah zahtevale previsoke cene v primeru okvare vozila. Opravljale naj bi celo nepotrebna oziroma slabo izvedena popravila. In kakšno zvezo ima s tem AMZS, ki je izgubil pogodbo z upravljalcem slovenskega avtocestnega omrežja?

»V zadnjem obdobju zaznavamo, da je število pritožb na delo naših pogodbenih izvajalcev občutno manjše, kar ocenjujemo kot rezultat boljšega nadzora in jasno določenih pravil.«

Tako na Darsu komentirajo najnovejša opozorila nemškega zunanjega ministrstva svojim državljanom, ki se odpravljajo na vožnjo prek Slovenije.

Nemško zunanje ministrstvo je namreč posodobilo potovalne in varnostne napotke za Slovenijo. V depeši, ki jo je slovensko veleposlaništvo iz Berlina 25. novembra poslalo na ministrstva vlade Roberta Goloba, policijo in celo na slovensko obveščevalno službo, so popisali, na kaj vse opozarjajo Nemci, pri tem pa pade v oči predvsem opozorilo na oderuško visoke cene vlečnih služb v primeru okvarjenih vozil. 

»Pogosto so znani primeri, ko v primeru okvare vozila vlečne službe zahtevajo previsoke cene ali opravijo nepotrebna oziroma slabo izvedena popravila,« so zapisali.

Nemško zunanje ministrstvo poudarja, da naj bodo državljani pri nas še posebej pozorni, če vlečno podjetje samo ponudi pomoč. Svetujejo jim, da za lastno varnost zahtevajo, da vlečno podjetje potrdi podjetje, ki ga je poslal njihov avtomobilski klub. 

Dars objavlja seznam pogodbenih vlečnih služb

Pri pripravi razpisne dokumentacije za aktualni razpis za izvajanje avtovleke so, poudarjajo na Darsu, ki ga vodi Andrej Ribič, upoštevali izkušnje preteklih let ter še natančneje opredelili morebitne kršitve in sankcije, s čimer krepijo nadzor in zaščito uporabnikov slovenskih avtocest. 

Pogodbeniki Darsa so objavljeni tudi na spletni strani upravljalca našega avtocestnega omrežja (https://www.dars.si/VZDRZEVANJE/Storitev_avtovleke)

Pogodba je bila prekinjena z dvema od pogodbenikov (AMZS d. d. in Žonta d. o. o.). Razlogi pa so bili v najmanj pet izrečenih kaznih, kar je po pogodbi razlog za prekinitev pogodbe, še dodajajo na Dars.

Z vprašanji smo se obrnili tudi na AMZS, kjer pravijo, da niso seznanjeni, da bi se znova pojavljali tovrstni primeri prevar. Ob tem dodajajo, da so vsekakor vseskozi veljavna njihova priporočila in nasveti voznikom, kako se izogniti prevaram nepooblaščenih izvajalcev pomoči na cesti. 

Glede odpovedi pogodbe s strani Darsa pa na AMZS odgovarjajo, da se ta nanaša na pogodbena razmerja, sklenjena leta 2018, ko je bil AMZS, kot eden od izvajalcev, izbran na razpisu, v skladu s katerim Dars skrbi za pretočnost in varnost na avtocestah in hitrih cestah. Pravijo, da praviloma to pomeni odstranjevanje ovir na voznem in prehitevalnem pasu, in sicer tako za osebni kot tovorni segment vozil.

»V odpovedi pogodb, ki jo je AMZS prejel februarja 2024, Dars navaja, da AMZS v pogodbenem obdobju v večini navedenih primerov ni sledil obveznostim glede upoštevanja pogodbeno striktno opredeljenega odzivnega časa, pri čemer se večina zatrjevanih kršitev nanaša na dogodke v letu 2022 in pred tem.«

Največ na primorski avtocesti

Sporne prakse izvajalcev, ki niso njihovi pogodbeni partnerji, opažajo tudi na DARS-u. Največ takšnih primerov beležijo na primorski avtocesti. Vsi nepogodbeni izvajalci delujejo samostojno, Dars pa nad njihovim delom nima pristojnosti nadzora. 

»Težava je, ker vozniki pogosto menijo, da so ti izvajalci povezani z DARS-om, zato nepravilnosti ne prijavljajo. Najpogosteje opažamo primere, ko nepogodbeni izvajalci namenoma dežurajo ob avtocesti, spremljajo okvare vozil in nato voznikom ponudijo svoje storitve po zelo visokih cenah, včasih tudi z elementi izsiljevanja ali z lažnim predstavljanjem kot osebje avtoceste. Primere, o katerih smo obveščeni, posredujemo policiji.« 

Na Dars še pojasnjujejo, da zakon seveda omogoča odvoz okvarjenih vozil tudi drugim avtovlekam, ki niso pogodbeni partnerji DARS-a. »Ker pa z njimi nimamo pogodbenega razmerja, ne moremo posegati v njihovo poslovanje ali reševati sporov, naši pogodbeniki strankam izstavljajo račune v skladu s pogodbo in s cenikom družbe DARS.«

V primeru okvare se uporabniki za zanesljivo pomoč obrnejo na številko 1970, kjer uporabnikom nudijo preverjene informacije in usmerijo na pogodbene izvajalce DARS-a, ki delujejo pod jasnimi pogoji in nadzorom.

Sporne prakse slovenskih avtovlekarjev

Sicer pa so avtovleke v povezavi z avtocestami letos že pošteno dvigovale prah. V začetku leta 2025 je slovensko javnost dodobra razburila afera avtovleka, ko je komercialna televizija POP TV razkrivala, kako poteka pridobivanje poslov na državnem Darsu. V središču dogajanja je bila avtovleka Žonta, s katero je Dars prekinil sodelovanje.