
Nemška tekmeca Adidas in Puma bi lahko kmalu združila skupna prihodnost. Foto: Canva
Bo Adidas prevzel Pumo?
Adidas, druga največja športna znamka na svetu, bi lahko prevzel svojega neposrednega tekmeca Pumo, ki ostaja tretji največji igralec v globalni industriji. V središču dogajanja je nemški Herzogenaurach, kjer imata obe podjetji svoje korenine.
Puma se trenutno sooča z velikimi izzivi – prihodki upadajo, vrednost delnice se je od začetka leta prepolovila na približno 19 evrov, še konec leta 2021 pa je dosegala kar 114 evrov. Vodstvo letos pričakuje izgubo.
Investitor Roy Adams, soustanovitelj ameriškega sklada Metronuclear, ki ima v lasti okoli 200.000 delnic Pume, je v pismu nadzornemu svetu zapisal, da je podjetje v izrednem stanju:
»Če uprava ne obrne trenda, je združitev z Adidasom najboljša možnost,« je dejal za Handelsblatt.
Ob tem je opozoril, da je Puma izgubila zaupanje vlagateljev, interesi manjšinskih delničarjev pa niso dovolj zaščiteni. Posebej izpostavlja dominanten vpliv največjega delničarja, francoske družine Pinault, ki prek holdinške družbe Artemis obvladuje 30 odstotkov delnic.
V zadnjih dneh so se okrepile tudi govorice, da bi Artemis lahko prodal svoj delež. Čeprav je družina Pinault takšne namere kratkoročno zanikala, je hkrati priznala, da Puma ne bo ostala v njihovem portfelju za vedno.
Kljub nezadovoljstvu investitorjev Roy Adams še vedno zaupa novemu direktorju Pume, Arthurju Hoeldu, nekdanjemu menedžerju Adidasa. Od njega pričakuje predvsem zmanjšanje marketinških stroškov:
»Puma troši, kot da je premium znamka, a tega segmenta ne pokriva,« je dejal Adams.
Na govorice o morebitnem prevzemu se je Adidas odzval kratko: »Na tržne špekulacije načeloma ne odgovarjamo.«