side-text
Janez Škrabec

Ponudbo za izgradnjo logističnega vozlišča Jesenice je oddalo zgolj podjetje Riko v lasti Janeza Škrabca. Foto: STA

Gospodarstvo

Brez presenečenj: Ponudbo za Jesenice oddal le Riko

Le en ponudnik se je javil na razpis za nadgradnjo železniškega vozlišča na Jesenicah. To ni presenečenje, razpisni pogoji so favorizirali točno določena slovenska podjetja in omejili konkurenco, zlasti tujo, so jasni naši viri. 

Ob 10. uri se je iztekel rok za oddajo ponudbe za nadgradnjo logističnega vozlišča Jesenice. Na ponovljeni razpis, kjer je naročnik DRSI zmanjšal nepredvidena dela in izločil gradnjo postajališč Hrušica in Plavž, se je prijavilo zgolj eno samo podjetje – Riko pod vodstvom Janeza Škrabca.

Ponudbo za izgradnjo logističnega vozlišča Jesenice je oddalo zgolj podjetje Riko.

Riko je ponudbo oddal v vrednosti nekaj manj kot 120 milijonov evrov, kar je najvišja dopustna vrednost, ki jo je določila država za ta projekt. Foto: Posnetek zaslona

Zgolj ena prijava ni presenečenje. Kot smo razkrili v članku Smo pred vrati še ene nove Čiste lopate? je DRSI v imenu ministrstva za infrastrukturo pod vodstvom Alenke Bratušek, v razpisu postavil pogoje, ki jih izpolnjujejo samo točno določena slovenska podjetja.

Gre za dva pogoja, ki sta izstopala, in sicer aktivno znanje slovenskega jezika za vodjo del in pomočnika vodje del (če ga projekt vključuje), ki morata izpolnjevati zelo specifične reference, te – po navedbah naših virov, poznavalcev železniških projektov – izpolnjuje zgolj eno samo podjetje v Sloveniji. To je ŽGP, hčerinska družba Slovenskih železnic pod vodstvom Dušana Mesa, ki je po naših informacijah tako kot v prvem razpisu tudi na drugem zagotovil reference Riku. 

SŽ bo podizvajalec na projektu

Na Slovenskih železnicah so nam tudi uradno potrdili, da je ŽGP nomirani podizvajalec na projektu Jesenice, in sicer za dela na zgornjem in spodnjem ustroju železniške infrastrukture. In zakaj se sami niso prijavili na razpis?

»Za dela (na spodnjem in zgornjem ustroju železniške infrastrukture op.p.) ima vse potrebne reference, tako kadrovske kot izvajalske. Za vsa ostala razpisana dela (gradbeno-premostitveni objekti, signalno varnostne naprave, vozna mreža, telekomunikacije, itd.), za katera so bile ravno tako zahtevane reference, pa ŽGP le teh nima, kar pomeni, da sami nismo bili v stanju izdelati celovite ponudbe.«

Naj dodamo, da tudi Riko nima vseh referenc, a se je kljub temu prijavil na razpis.

Na SŽ so ob tem zanikali, da bi hčerinska družba ŽGP zagotovila reference za vodjo del in pomočnika vodje del na projektu. Vprašanje, kdo je torej zagotovil reference Riku, smo naslovili na DRSI. 

Riko je oddal ponudbo v vrednosti nekaj manj kot 120 milijonov evrov, kar je najvišja dopustna meja oziroma ocenjena vrednost projekta za izgradnjo Jeseniškega vozlišča. DRSI – v imenu ministrstva za infrastrukturo pod vodstvom Alenke Bratušek – tako ne bi smel imeti težav z odločitvijo.