side-text
čokolada, Žito

Čokolada na Slovenskem ima bogato in dolgotrajno tradicijo, saj njena zgodba sega v leto 1921, ko so v samostanu trapistov zagnali prva stroja za proizvodnjo čokolade. Foto: Facebook Gorenjka

Gospodarstvo

Čokolada Gorenjka iz hrvaških v bosanske roke

Družba Žito, članica hrvaške Skupine Podravka, je prodala konditorski del poslovanja, ki vključuje blagovne znamke Gorenjka, Šumi, Herba, Mistica in Bali. Novi lastnik je družba UPI Star Sarajevo, ki bo prevzela zaposlene, blagovne znamke ter tovarni Šumi v Krškem in Gorenjka v Lescah, medtem pa bo Žito krepilo osredotočenost na pekarstvo.

Kupoprodajna pogodba je bila podpisana danes. Kupoprodajna cena znaša 8,6 milijona evrov, povečana za stanje zalog in neto denarja na dan zaključka, ki je po izpolnitvi vseh pogojev predviden proti koncu leta.

Kot so pojasnili v Žitu, je odločitev o prodaji del strateške usmeritve podjetja, ki je krepitev osredotočenosti na svojo temeljno dejavnost, to je pekarstvo. 

UPI Star Sarajevo je v lasti družine Rusmirja Hrvića, podjetnika iz BiH ter solastnika in glavnega izvršnega direktorja AS Holdinga. Hrvić je poslovne izkušnje pridobil z gradnjo in širitvijo prehranskih blagovnih znamk, zlasti v konditorskem in FMCG sektorju. 

Predsednica uprave Podravke Martina Dalić je povedala, da sta Gorenjka in Šumi močni slovenski blagovni znamki, s katerima so povezane generacije slovenskih, pa tudi potrošnikov v regiji. 

Čokolada na Slovenskem ima bogato tradicijo, njena zgodba pa sega v leto 1921, ko so v samostanu trapistov zagnali prva stroja za proizvodnjo čokolade. Leto kasneje sta nastali prvi dve tovarni, po vojni je sledila nacionalizacija. Zgodovino Gorenjske, ki je mogoče prebrati tukaj. Leta 2015 je bilo Žito prodano Hrvatom.