side-text
Nova uredba pravkar uvrščena na današnjo sejo vlade

Nova uredba uvrščena na današnji dnevni red seje vlade. Foto: STA

Gospodarstvo

Nova uredba pravkar uvrščena na današnjo sejo vlade

V preteklih dneh so v javnosti zaokrožile nekatere podrobnosti iz nove uredbe o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov, ki so naftne trgovce močno razburile. Kaj bo odločila vlada, bo znano danes.  

Po naših informacijah je uredba o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov, s katero ministrstvo za okolje, podnebje in energijo predlaga spremembe pri maržah naftnih trgovcev, uvrščena na današnjo sejo vlade.

Dokument je bil predviden za obravnavo na dopisni seji prihodnji teden, saj je bil še v usklajevanju na ministrstvu za gospodarstvo in ministrstvu za finance, a je prišlo do spremembe.

Zakaj hitenje?

Obstoječa uredba se izteče prihodnji torek, 17. junija. Časa bi tako bilo dovolj za dopisno sejo v začetku prihodnjega tedna. A hitenje je po naših informacijah posledica tega, da je neusklajeni dokument prišel v javnost, kar nekateri viri pripisujejo ravnanju gospodarskega ministra, ki uredbi ni najbolj naklonjen. Minister Han je sicer za Info360 te informacije zanikal. 

Kaj predvideva nova uredba?

Po poročanju časnika Finance naj bi resorno ministrstvo predlagalo znižanje marž oziroma regulacijo prodajnih marž tudi na avtocestah, kjer se cene zdaj prosto oblikujejo.

Vladni predlog naj bi vključeval tudi odpravo državnih povračil za vmešavanje biogoriv v derivate. S tem bi se prihodki naftnih trgovcev od litra goriva zmanjšali za štiri cente, in sicer dva centa manj pri marži in še dva pri biokomponenti, še navajajo na Financah.   

Marže se tako ne bi znižale z 10 centov na 8 centov, kot smo pred časom poročali, pač pa – z odpravo državnih povračil – celo več.

Kot je znano, so naftni trgovci do ravnanje vlade izjemno kritični, češ da ni strokovnih argumentov, ki bi tàko znižanje upravičilo, vlada pa odgovarja, da bo s tem dostopnost do goriv večja. 

Kot smo že večkrat pisali, pa naj bi bila v ozadju predvsem borba za upravljanje največjega trgovca pri nas, Petrola, kjer je država izgubila prevladujoč vpliv.