side-text
Foto: STA, SŽ

Slovenske železnice so podale kazensko ovadbo zoper nekdanjega vodilnega v odvisnih družbah SŽ Deana Peršića, a hkrati očitno poskrbele, da je lahko Peršić - sicer prijatelj prvega moža SŽ Dušana Mesa, ustanovil podjetje, ki je konkurenčno tistemu, ki deluje v sklopu SŽ in ga je prej tudi vodil. Foto: STA, SŽ

Gospodarstvo

Ovadeni Peršić odšel iz Železnic, a ostal poslovno povezan z njimi

Nekdanji vodilni podjetij Fer­sped in VV-Log Dean Peršić je, potem ko je zapustil Slovenske železnice, ustanovil logistično podjetje EE-Log in po naših informacijah še naprej delal s podjetjem v delni lasti Železnic. Kako je to mogoče, če je kot direktor hčerinskih družb SŽ priznal fiktivne posle in zato moral tudi zapustiti SŽ? Na Železnicah pravijo, da o tem, ne vedo nič.

Spomnimo. V odvisnih družbah Slovenskih železnic: podjetjih Fersped in VV-Log je nekdaj vodilni Dean Peršić v podpisani izjavi, ki smo jo pridobili in na Info360 že objavili, priznal, da je potrjeval račune, za katere ni bilo osnove v opravljenih storitvah. Izjavo o fiktivnih poslih je podpisal 24. septembra 2024, kljub temu pa je ostal zastopnik omenjenih podjetij še pet mesecev.

Javne evidence razkrivajo, da je Peršić le nekaj dni pred odhodom iz vodstvenih položajev v Ferspedu in VV-Logu ustanovil podjetje EE-Log, ki je tako kot skoraj istoimenski VV-Log, katerega direktor je takrat še bil, registriral za opravljanje logističnih storitev (konkurenčna dejavnost VV-Logu). 

Kako je mogoče, da je enako dejavnost nekdanji direktor nadaljeval v drugem podjetju takoj, ko je zapustil Železnice? Ali njegova pogodba o zaposlitvi ni vsebovala konkurenčne klavzule, smo vprašali na Slovenske železnice, ki jih vodi Dušan Mes?

Na Slovenskih železnicah so pojasnili, da so s Peršićem sporazum o prenehanju mandatov in ureditvi pravic in obveznosti iz delovnega razmerja ter obveznosti opravljanja funkcij direktorja uredili vsa odprta vprašanja, vključno s konkurenčno klavzulo, tako da do kršitve ni prišlo.

Odgovor SŽ je ponudil več vprašanj kot odgovorov, zlasti pa niso odgovorili na ključno vprašanje, ali lahko Peršić danes opravlja konkurenčno dejavnost brez omejitev. Zato smo jih zaprosili za dodatna pojasnila (glejte spodaj).

A namesto odgovorov smo prejeli skopo pojasnilo, da je konkurenčna klavzula pogodbeno določilo med delodajalcem in zaposlenim, ki ne predstavlja informacije javnega značaja. Povedano drugače, odgovorov na vprašanja nam niso posredovali. 

Kot smo že pisali, so na SŽ zoper Peršića 4. aprila 2025 podali kazensko ovadbo, a so očitno hkrati poskrbeli, da Peršić, ki je sicer po naših informacijah prijatelj generalnega direktorja SŽ Dušana Mesa, po priznanju fiktivnih poslov ne bi pristal na trdnih tleh.

Spomnimo, da je Fersped, ki je v 100-odstotni lasti SŽ, leta 2017 odkupil podjetje VV-Log za skoraj tri milijone evrov prav od Peršića in Daniela Tomljanovića.

»Za nas je to odlična poteza, ogledujemo si še nekaj manjših tarč z razdelanim poslovnim modelom«, je tedaj za Finance povedal Dušan Mes.

Po priznanju fiktivnih poslov in odhodu iz SŽ še naprej posredno posloval z Železnicami

Potem ko je iz podjetja VV-Log presedlal na podjetje EE-Log, je po naših informacijah Peršić poslovno sodeloval s podjetjem Adria Kombi, ki je v 33,72 odstotni lasti SŽ

Poklicali smo torej direktorja Adria Kombi, ki je to tudi priznal. Vprašali smo ga: 

Kdo jim je priporočil EE-Log – komaj dobro ustanovljeno podjetje?

»Oni so pristopili k nam,« je za Info360 odgovoril Janez Merlak, direktor podjetja Adria Kombi.

Po njegovih besedah je EE-Log zanje »približno mesec ali dva« opravljajo storitve agenture, potem pa so sodelovanje prekinili.

Zakaj so ga prekinili?

»Ker smo šli zopet na VV-Log,« je odgovoril Merlak. To je zanje delalo že prej.

V SŽ so nam sicer vseskozi zanikali, da bi družbe v skupini SŽ oziroma družbe, kjer imajo SŽ kontrolni delež z vplivom na poslovanje in sprejemanje odločitev, sodelovale ali še sodelujejo z družbo EE-LOG.

Ko smo jih včeraj soočili še z vprašanjem, ali je EE-Log kadarkoli posloval s podjetjem Adria Kombi, ki je v več kot 33 odstotni lasti SŽ, pa so odgovorili:  

»ADRIA KOMBI d.o.o. ni odvisna družba in ni del skupine Slovenske železnice, ravno tako ne razpolagamo z informacijami o njenem morebitnem poslovanju z družbo EE-LOG, d.o.o., niti o tem ne odločamo. Predlagamo, da se glede njenega poslovanja obrnete na predmetno družbo.«

Naj poudarimo še enkrat: Slovenske železnice imajo v predmetni družbi več kot tretjinski delež. V nadzornem svetu Adria Kombi sedi tudi predstavnik Slovenskih železnic; to je Milan Jelenc, ki je celo predsednik nadzornega sveta omenjene družbe. Iz odgovora SŽ pa bi lahko razbrali, kot da s to družbo niso ne lastniško ne poslovno povezani. 

Prenos lastništva na soprogo

V hčerinskem podjetju SŽ VV-Log je do nedavnega kot vodja operative delala tudi Peršićeva soproga.

Septembra 2025 je postala 100 odstotna lastnica podjetja EE-Log, Dean Peršić pa je ostal zastopnik. Zanimalo nas je, ali Samra Peršić v podjetju VV-Log nima konkurenčne klavzule glede na to, da je postala lastnica konkurenčnega podjetja.

»V skladu z GDPR vam podatkov o zaposlenih žal ne moremo posredovati,« so 24. septembra 2025 sporočili iz SŽ.

Peršić se na naša vprašanja, ki smo jih naslovili na njen službeni elektronski naslov v VV-Logu, ni odzvala, smo pa izvedeli, da naj bi ji v družbi VV-Log, tekel odpovedni rok. Tam utegnejo z njenim odhodom nastati določene operativne težave, saj je vse vodila, so sporočili dobro obveščeni. 

Kdaj točno  – pred ali po naših vprašanjih je dala odpoved, ni znano.  

Razlog za odpoved naj bi bilo prav njeno lastništvo v EE- Logu. Lastnica je postala v sklopu delitve premoženja.

V postopku delitve ji je pripadla tudi polovica hiše, kjer je tudi sedež podjetja EE-Log. Sporazum o določitvi obsega skupnega premoženja in razdelitve je bil med Samro in Deanom sklenjen avgusta 2025. 

Je prenos lastništva predpriprava na osebni stečaj? 

Nekateri naši sogovorniki menijo, da je izjemno malo verjetno, da je Peršić glede priznavanja fiktivnih dolgov, delal na lastno pest. Ko je ugotovil, za kakšne razsežnosti gre pri tej zadevi, naj bi kar nekaj denarja povrnil sam – menda iz kupnine, ki jo je pred leti prejel za VV-Log. Kasneje je celo dopolnil izjavo, ki jo je dal glede tega, kdo vse je nanj pritiskal.

Kakorkoli, policija nadaljuje preiskavo, faktoring družbe, ki so potegnile kratko v fiktivnih poslih, pa ena za drugo vlagajo tožbe. Včeraj je bila vložena še ena tožba faktoring družbe, ki od Ferspeda terja 4,1 milijona evrov, novembra pa bo na koprskem okrožnem sodišču že prva obravnava v eni od podobnih zadev. Generalni direktor SŽ Dušan Mes je sicer že večkrat zatrdil, da škode zaradi fiktivnih poslov Železnice ne bodo utrpele.