
Podjetnik Anton Grandovec je v dobri veri in upanju na nagrado prevzel dolgove Planet Transa in si zapečatil usodo. Foto: Uredništvo
Podjetnik Grandovec: »Plačeval sem njihove zapadle terjatve, na koncu pa nasrkal«
Na Slovenskih železnicah so lani odkrili več sumljivih poslov v skupnem znesku dobrega milijona evrov (neuradno naj bi jih bilo skupaj za več milijonov evrov), ki sta jih odvisni družbi Fersped in VV-Log sklenili z avtoprevoznikom Antonom Grandovcem in podjetjem njegove partnerice Grantran. V teh primerih naj bi šlo za plačevanja fiktivnih dolgov.
Grandovec ostro zavrača, da bi terjal denar za dela, ki jih ni opravil. Pravi, da je nasrkal, ker je pomagal prijateljem – resda z obljubo o nagradi - reševati stolčke in finančne zaplete, ki jih je Slovenskim železnicam povzročil stečaj podjetja Planet Trans.
In kako naj bi domnevni fiktivni posli tekli ter kako jih vidi Grandovec?
V uredništvu nas je Grandovec obiskal v torek. V kratkem, petnajst minutnem pogovoru, med katerim so ga motili klici, je na grobo orisal kritično situacijo, v kateri se je znašel. Čeprav še vedno dela za Fersped, imata njegovo avtoprevozniško podjetje in podjetje njegove partnerice, blokirane račune, denar se mu sproti trga, na nepremičninah njegove partnerice pa je od 9. aprila 2025 vpisana hipoteka v višini 1,1 milijona evrov, upnika – podjetja Borza Terjatev.
Na Slovenskih železnicah so po naših informacijah zoper njega in še nekatere druge, podali kazensko ovadbo.
Kako sodelujete s Slovenskimi železnicami oziroma njihovimi odvisnimi družbami?
Grantran in Avtoprevozništvo Grandovec opravljata storitve za (družbe iz skupine SŽ, op. p.): Fersped, VV- Log, pa tudi za Železniško gradbeno podjetje. Ponudili so nam tudi dela na drugem tiru - dela s šleparji - pa nisem hotel, imam sto zaposlenih in že iz tega kup težav.
Planet Trans je uletel notri. Kupil je za več milijonov vozil, mehanizacije … in pri lizingu mnoge ogoljufal – ima ovadbe. Za tem podjetjem sta bila Samo Kastelic in Egon Malenšek. ’Nategnila’ sta vse. Preko Domna Prešerna (Hmezad TMT) so vozili za drugi tir.
Podjetje VV - Log je dalo Planet Transu 1,5 milijona evrov goriva brez zavarovanj.
Potem je pa Planet Trans tedaj vodilnega v podjetjih Fersped in VV-Log Deana Peršića prepričal, da jim je plačeval fiktivne račune – in sta mu malo goriva plačevala: in v teh krogih sta ga ’opljačkala’ še za milijon in pol, približno.
Železnica tukaj še ni bila nič oškodovana. On (Planet Trans, op. p.) je račun napisal, ga nesel na faktor hišo, ta ga je plačala, ko pa je valuta zapadla, ga je plačal sam, dokler ga je.
Ko so ugotovili, da je pri Planet Transu nastalo za okoli 3,5 milijona minusa, sta Peršić (Dean op.p.), Mes (Dušan, prvi mož SŽ op. p.), Podbevšek (Gorazd, član uprave SŽ, op.p.) in Kraškovic (Tomaž, član poslovodstva SŽ, ki je odstopil jeseni 2024, op. p.), pa še bili so zraven eni, ki jih ne poznam, poklicali mene in dejali:
»Grandovec, ti boš ta dolg prevzel. Od danes naprej. Dobil boš milijon evrov nagrade. In mi ti bomo dali vse posle, ki bodo okrog železnic kot podizvajalcu.«
Nič me niso preferirali pri razpisih, bi bil pa kot podizvajalec torej lahko zraven. Dobil bi torej nagrado in polovili bi tistih 3,5 milijona, kot so rekli.
Torej so vas izkoristili ...
Planet Trans jim je ušel v stečaj čez noč, ko je bil dolg. In tu bi vsa uprava letela, ker bi jih vprašali po zdravju – kako so dali tri milijone evrov takemu podjetju. In so to na mene prenesli, čeprav tega nismo nikoli podpisali. Zmenili smo se, rekel sem, da podpisal ne bom, ampak dogovor je bil. In smo začeli delati.
In sem dejansko izdajal tudi avansne račune, nikakor pa ne fiktivnih. Dal sem avansni račun recimo Ferspedu in sem ga prodal. In sem plačal nek njihov zapadli faktor. Ker njim je pa tudi začelo zapadati. In sem te avansne račune prodajal in plačeval njihove druge zapadle terjatve in sem na koncu jaz nasrkal.
Veste, da je zoper vas podana kazenska ovadba?
Lahko da je.
Pravite, da je v ozadju Mes?
Mislim, vsi.
A tukaj oškodovan ni bil še nihče niti za en evro. Zato ne vem, zakaj bi bila kazenska ovadba. Ne vidim niti enega razloga.
Ker so se plačevale …
Nič se niso plačevale, ker smo sami plačevali.
Pri VV- Log in Planet Trans so nastajali fiktivni posli. To je zrelo za kazensko ovadbo, da dobivaš denar za nekaj, kar nisi naredil.
Tam pa so bili fiktivni posli.
Sicer pa železnice niso še nobene stvari plačale.
Dalo se je naprej faktoringu, potem pa ...
Plačujem zdaj jaz in sem spet naprej dolžen. Kolobarim in čakam, da bom dobil …
Nagrado, če boste to odplačali?
Tako, tako. Mi delamo normalno naprej.
Kaj pa, če ne bi pristali na omenjen dogovor? Po mojem bi cela uprava takrat padla.
Torej ste jo rešili?
Na nek način.
Ko se vas omenja, se govori, da ste v resnici le fiktiven lastnik podjetij in da je pravi lastnik Dušan Mes?
Ne. To pa ni. Mes je moj prijatelj. Mi smo prijatelji vsi. Na železnicah delamo 30 let. S petimi direktorji sem sodeloval. Mes je eden od njih.
Ste pomagali pri gradnji njegove hiše?
Mislim, bil sem zraven.
Vsi zapleti so torej nastali zaradi Planet Transa?
Planet Trans je škodo naredil. Potem so pa oni sebe reševali. Planet Trans mene ni nič v to potlačil in ga nič ne krivim.
Mene je Mes prosil, pa vsi našteti.
Je pa tukaj tudi prijateljstvo med Domnom (podjetjem Hmezad) in Mesom, ker verjetno tudi Mes ne bi dal toliko nafte, če ne bi bil Domen zadaj.
Vsi ti fiktivni posli, ki jih Dean Peršić priznava v svoji izjavi, so torej povezani s Planet Transom?
Tega je še več.
Ne razumem, da je to mogoče. Kdo je bil najbolj kriv … Peršić? Kje je zdaj?
Se ne javlja?
Ne.
Sej se nikomur ne.
Ustanovil je podjetje EE-Log, prej je bil glavni v podjetju VV-Log.
Sej je Mes od njega takrat že VV- Log kupil. (Fersped je pred devetimi leti kupil družbo VV-Log, op. p.).
SŽ, d.o.o. ima v lasti 51 % SŽ EP Logistika. Ta je 100 % lastnica Ferspeda, ki pa je večinski lastnik VV Loga.
Ampak zgoraj opisana praksa je z vidika ravnanja z državnim denarjem popolnoma neodgovorna.
Čeprav državni denar – še niti cent ni šel od tam. Ker železnica nikoli ni nič plačala, to so bile samo malverzacije, ki so pripeljale do tega, da imam zdaj to jaz na glavi. Da sem živčen, ker sem jim pomagal. Oni meni ne vračajo toliko, kolikor mi trgajo. Ves denar, ki ga dobivam od Ferspeda mi trgajo za te dolgove.
Milijon osemsto sem v tej zgodbi v minusu.
In to je bil vse ustni dogovor.
Pripravili so mi cesijsko pogodbo: po sklenitvi poslov Planet Trans ni poplačal dolga, zato smo sklenili pogodbo o prevzemu dolga, na podlagi katere je dolg prevzela družba Grantran.
Zapletati se je začelo in je vse bruhnilo ven, ko so začeli faktoringi klicat. Pa je Fersped rekel, da nimajo kaj plačati, da nimajo računov – podlage.
Mes se ni odzval vabilu pred kamero
Direktorja SŽ Dušana Mesa smo vprašali, ali drži, da je svojemu prijatelju - Grandovcu obljubil, da bo dobil milijon evrov nagrade, če bo rešil problem s Planet Transom, ki se je znašel v stečaju in do katerega je imel VV-Log terjatve v višini okoli 3,5 milijona evrov? Okoli polovica od teh terjatev naj bi bila fiktivnih, Dean Peršić pa naj bi za nekaj od teh terjatev tudi pisno in uradno priznal, da so fiktivne.
Iz Slovenskih železnic so odgovorili, da so informacije iz tega vprašanja neresnične in jih odločno zavračajo.
Vprašali smo, če bi lahko informacije, ki so po njihovem mnenju neresnične, v izjavi pred kamero zavrnil direktor Mes, a nam niso odgovorili.
V naslednjih dneh bomo razkrili, od kdaj je vodstvo z Mesom na čelu obveščeno o domnevnih fiktivnih poslih in kako je ukrepalo.
Ker zadeva postaja vse bolj problematična, je za četrtek, 15. maja sklicana izredna seja nadzornega sveta Slovenskih železnic. Tam so se ta teden že mudili tudi policisti, ki vodijo predkazenski postopek zaradi suma kaznivih dejanj, katerih storilci se preganjajo po uradni dolžnosti.
Poslovni model za pretakanje denarja
Na podlagi dobro obveščenih virov bi poslovanje lahko teklo na naslednji način.
Podjetje Grantran ali podjetje Avtoprevozništvo Anton Grandovec je terjatev (račun), ki jo je imelo do podjetij Fersped ali VV-Log (lahko je šlo za dejansko storitev prevoza mehanizacije itd., lahko pa tudi ne), prodal finančni družbi, ki se ukvarja s faktoringom. Za prodajo računa oziroma terjatve faktor družbi, mu je ta finančna družba dala denar (gotovino). Ta denar je Anton Grandovec dajal naprej gradbincem, pri čemer je prejel obljubo, da bo denar dobil povrnjen, še preden ga bo faktor družba terjala.
Faktor družba je za to, da je izplačala gotovino Grandovcu, zahtevala podpis dveh izjav: podpis odstopne izjave terjatve in podpis izjave dolžnika npr. Ferspeda. Ta je s podpisom priznal, da je bila določena storitev opravljena in da račun do Grantran ali do Avtoprevozništva Grandovec res obstaja ter da bo terjatev poravnal v predvidenem roku.
Obvestilo o odstopu terjatve je podpisal Grantran (v njegovem imenu zastopnica Martina Zrnec) ali Anton Grandovec kot zastopnik Avtoprevozništva Grandovec. S tem je odstopil terjatev faktor družbi ter se obvezal, da bo poravnal strošek v predvidenem roku, v kolikor tega ne bosta poravnala Fersped ali VV-Log.
Podjetja Fersped in VV-LOG ter Grantran in Avtoprevozništvo Anton Grandovec z izplačilom gotovine postanejo dolžniki faktor družbi.
Dokler se vse redno plačuje, ni težav. Te nastopijo, ko je treba poravnati račune, denarja pa ni.
Oškodovanje Slovenskih železnic pod vodstvom Dušana Mesa bo torej nastopilo, ko se bodo iztekli roki in bodo faktoringi zahtevali plačilo od dolžnikov, torej tudi od Ferspeda ali VV-Loga, ki sta v lasti Slovenskih železnic.
Spomnimo. Fiktivni posli na Slovenskih železnicah niso neznanka, posluževali so se jih že v preteklosti. Zaradi njih je moral v zapor tudi bivši Golobov svetovalec Miloš Njegoslav Milović. Obsojen je bil zaradi fiktivnega posla v vrednosti 390.000 evrov med SŽ Železniško gradbeno podjetje in podjetjem NB Inženiring.