
Na Darsu, ki ga vodi Andrej Ribič, v začetku prihodnjega meseca napovedujejo novo zaporo. Tokrat zaporo dela Primorske avtoceste v smeri proti Ljubljani pri predoru Kastelec. Kako bo potekal promet? Foto: Google Maps, STA
Pred vrati popolna zapora dela primorske avtoceste v smeri proti Ljubljani
Na desetkilometrskem delu avtoceste pred predorom Kastelec, ki ga obnavljajo od marca letos, so dela šele v drugi fazi. Kaj sledi v začetku prihodnjega meseca trenutni zožitvi voznih pasov?
»Tudi ta konec tedna, vključno s ponedeljkom, 25. avgusta, pričakujemo povečano gostoto prometa na našem avtocestnem omrežju. Gost promet in zastoje pričakujte pred Karavankami, na zahodni ljubljanski obvoznici, primorski avtocesti in na štajerski avtocesti med Slovenskimi Konjicami in Dramljami,« je voznike znova obveščal Dars, ki ga vodi Andrej Ribič.
Zastoji na avtocestnem križu so takorekoč dnevni pojav in vozniki ocenjujejo, da se razmere vse slabše.
Tudi podaljšan čas potovanja in rdeče obarvani odseki na spletni strani, ki jo velja preveriti, preden se podate na pot, so prej pravilo kot izjema.
Na primorski avtocesti se zastoji že nekaj mesecev pojavljajo tudi zaradi del pred predorom Kastelec, kjer med Kozino in Črnim Kalom tečejo dela za celovito obnovo vozišča, objektov in počivališča Ravne. Pogodbena vrednost del je slabih 27 milijonov evrov (brez DDV).
Zdaj so v teku obnovitvena dela v okviru druge faze projekta. V obeh smereh sta zaprta prehitevalna pasova, promet pa poteka po dveh zoženih pasovih v vsako smer
Zožitev ceste na dva pasova je Dars pospremil tudi z znaki »voziti v zamiku«, ki pa jih številni vozniki ne upoštevajo, morda tudi celo ne poznajo.
Znak prikazuje, kako varneje in bolj tekoče peljati skozi zaporo z zoženima pasovoma. Če vozniki namreč ne vozijo povsem vzporedno, temveč rahlo zamaknjeno, zmanjšajo možnost nesreč in promet teče bolj gladko. Številni vozniki pa levi pas uporabljajo za prehitevanje, kar je zaradi zožitve cestišča lahko tudi nevarno.
Gradbena dela na odseku primorske avtoceste pred predorom Kastelec so se začela sredi marca letos in bodo predvidoma končana v 240 dneh oziroma osmih mesecih, torej do sredine novembra letos.
Do takrat bodo (tudi) na tem delu avtocestnega križa kolone, zastoji oziroma zgostitve prometa. Ob tem pa Dars poudarja, da v času poteka del doslej ni bilo večjih prometnih nesreč zaradi zožitve cestišča.
So pa zaradi neupoštevanja s signalizacijo predpisane vožnje v zamiku nastali posamezni primeri »oplažanj«, pravijo na Darsu, torej manjših trkov oziroma poškodb vozil. V Darsu neupoštevanje prometnih znakov obžalujejo, drugo pa je stvar policije.
Kaj sledi drugi fazi?
V sklepnem delu aktualne druge faze projekta bodo končana dela na vmesnem ločilnem pasu tega dela avtoceste.
V tretji fazi - začela se bo predvidoma v začetku septembra, torej čez dober teden dni - bo zaprto celotno vozišče proti glavnemu mestu.
Na vrsti je namreč zapora smernega vozišča proti Ljubljani - promet v obe smeri bo preusmerjen na nasprotno smerno vozišče (proti Kopru), kjer bo razširjen odstavni pas omogočal vožnjo po dveh zoženih pasovih v vsako smer.
Na koncu bo v četrti fazi obnovljeno še smerno vozišče proti Kopru; promet bo takrat potekal po že obnovljeni polovici avtoceste v smeri Ljubljane prav tako po dveh zoženih pasovih v vsako smer.
Izvajalec del na 9,9 kilometrskem odseku avtoceste A1 med Kozino in Črnim Kalom je konzorcij podjetij Kolektor CPG (vodilni partner), Cestno podjetje Koper in hrvaški gradbinec GP Krk.