side-text
Železniška postaja

Foto: Uredništvo

Gospodarstvo

Skoraj 175 milijonov evrov kohezijskih sredstev za ljubljansko postajo

Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj je odobrilo evropska sredstva za glavni del nadgradnje osrednje ljubljanske železniške postaje. Kohezijski sklad bo za izvedbo prispeval skoraj 174,9 milijona evrov sredstev EU, še 30,9 milijona evrov pa bo nacionalni prispevek iz državnega proračuna

Gradnja nove nadgrajene železniške postaje v Ljubljani je stekla lani jeseni, dela so doslej potekala na severnem delu, jeseni pa se bodo preselila na južni del.

Nova postaja bo imela 13 tirov, od tega 11 s peroni. 

Obenem nastaja nov podhod pod železniško postajo, ki bo dvakrat večji od sedanjega. Poleg površin za pešce bo imel dvosmerno kolesarsko stezo. Obenem se projektira tudi nova navezava podhoda na Vilharjevo cesto, bodočo avtobusno postajo in nastajajočo poslovno stavbo Vilharia.

Nadgrajena osrednja ljubljanska železniška postaja naj bi v novi podobi zaživela predvidoma konec julija 2026.

»Ljubljansko železniško vozlišče je ključna prometna točka - tako za potniški kot tovorni promet v okviru vseevropskega omrežja Ten - T, zato je povečanje njegove prepustnosti in funkcionalnosti izjemno pomembno za Ljubljano in Slovenijo,« je ob odobritvi evropskega sofinanciranja zapisal državni sekretar na kohezijskem ministrstvu Marko Koprivc.

Pogodbena vrednost del z davkom je skoraj 244 milijonov evrov, izvajalci pa so konzorcij podjetij SŽ-Železniško gradbeno podjetje, Kolektor Igin, CGP in GH holding.