side-text
Gospodarstvo

To so najdražji in najbolj eksotični jekleni konjički pri nas

Po slovenskih cestah vse pogosteje videvamo eksotične jeklene mrcine, ki si jih lahko privošči le peščica. To potrjuje tudi statistika in, kot pravijo prodajalci, povpraševanje po njih še narašča...

Konec leta 2024 je bilo v Sloveniji registriranih 1,3 milijona osebnih vozil. Število prvič registriranih novih se je v primerjavi z letom prej povečalo za 8 odstotkov in število rabljenih za 3 odstotke, je v začetku aprila poročal Statistični urad Republike Slovenije (SURS). V poročilu so ugotovili, da je bilo ob koncu leta v register vozil v Sloveniji lani prvič vpisanih nekaj več kot 134.000 cestnih vozil. Prvič registriranih pa je bilo več kot 92.000 osebnih avtomobilov.

Med temi je tudi kar nekaj luksuznih, prestižnih ali eksotičnih športnih jeklenih konjičkov, ki na slovenskih cestah z glasnim rohnenjem motorjev pritegujejo poglede.

Če sta lani na seznamu prvič registriranih vozil v Sloveniji najbolj izstopala Dončićev Brabus Rocket 1000, ki so jih izdelali le 25 na svetu in Ferrari Spider, na letošnjem seznamu vozil, ki so bili registrirani v Sloveniji do vključno meseca maja, zaenkrat najbolj izstopajo Ferrari (296 GTB in 296 GTS), McLaren 750S Coupe, Bentley Continental in Aston Martin Vantage.

Klasična 911

Za najdražje registrirano vozilo v Sloveniji še vedno velja Ferrari Enzo, katerega vrednost se ocenjuje v milijonih, in je že leta v lasti primorskega poslovneža Lorisa Požarja. Med najdražje pri nas registrirane jeklene konjičke se uvrščajo Porschejev Carrero GT, 918 Spyder Roadster s hibridnim pogonom in Ferrari Purosangue.

Po oceni Zdravka Poljaševića, ki se že dolga leta med drugim ukvarja tudi z uvozom športnih vozil, je v Sloveniji registriranih med 120 in 130 Ferrarijev, medtem ko je Porschejevih 911, ki velja za sinonim med športnimi vozili, mnogo več.

»Največje povpraševanje je po Porschejevem modelu 911. Ta model je običajno prvi in najpogostejši športni avto, ki si ga ljudje privoščijo. Velikokrat jim je tudi vseeno, kateri model izberejo, želijo si le 911 in zato je največ zanimanja ravno za cenejše modele, ki na ceni tudi najmanj izgubijo,« pove Poljašević.

Da med slovenskimi kupci narašča povpraševanje po vozilih višjega cenovnega razreda, pravijo tudi na Porsche Slovenija. Med vozili Porsche je še vedno veliko povpraševanja po modelih 911, najbolj prodajan model pa je sicer Cayenne. »Povpraševanje po modelih Porsche 911 in 718 ostaja stabilno in odraža zvestobo kupcev, ki cenijo pristno vozno izkušnjo in brezčasni dizajn. Serija 718 se bo v tej klasični obliki kmalu poslovila, zato je še toliko bolj zanimiv model,« še dodajajo.  

Kdo si takšne avte privošči?

Za nakup takšnih vozil se odločajo ljudje, ki si v prvi vrsti to lahko privoščijo. »Nekateri zaradi statusa, drugi, ker jim to resnično nekaj pomeni. Praviloma so to podjetni ljudje, v večini moški, a najdejo se tudi ženske,« nam pove in oceni, da sta sicer luksuz in prestiž stvar osebnega dojemanja.

Poljašević doda, da je povpraševanje po tovrstnih avtomobilih seveda povezano z denarjem. »Marsikateri podjetnik dela celo življenje in potem pride do trenutka, ko se odloči, da si bo nekaj privoščil. Če ga boljša polovica podpira pri nakupu športnega vozila, je verjetnost za ločitev manjša,« pove v smehu in doda, da se za nakup odločajo tudi ljudje, ki jim je v življenju uspelo, imajo neke presežke denarja in tudi takšni, ki želijo z vozili dirkati. Začetni razred dnevnega najema se začne nekje pri 500 evrih, še pove Poljašević.