side-text
Iztirjeni vagoni tovornega vlaka na primorski železniški progi. Foto: STA

Iztirjeni vagoni tovornega vlaka na primorski železniški progi. Foto: STA

Gospodarstvo

V desetih dneh 4 nesreče. Kaj se dogaja na slovenskih tirih?

V zadnjih dveh tednih skoraj ni bilo dneva, ko mediji ne bi poročali o dogajanju na Slovenskih železnicah. V tem času so se namreč na tirih zgodile kar štiri nesreče. Čeprav se povprečnemu državljanu zdi ta številka izjemno visoka, na SŽ odgovarjajo, da se število izrednih dogodkov glede na pretekla leta zmanjšuje.

Gremo po vrsti. Prva nesreča se je zgodila 9. avgusta ob 22.23 uri na progi Prešnica – Koper, kjer je pri vožnji preko kretnice  na postaji Črnotiče prišlo do iztirjenja vlakovne lokomotive. Na SŽ pojasnjujejo, da je pri navozu vlakovne lokomotive kretnico dvignilo, nakar je iztirila s prvima dvema osema prvega podstavnega vozička v smeri vožnje. Preiskava dogodka še ni zaključena, kako velika je škoda, niso pojasnili. 

Druga nesreča povzročila veliko gmotno škodo

Drugi izredni dogodek se je zgodil le nekaj ur za prvim. 10. avgusta ob 3:00 je pri tovornem vlaku, na progi Ljubljana – Sežana, med vožnjo preko kretnice na postaji Borovnica prišlo do iztirjenja 8 vagonov. Prvi del vlaka lokomotivi in 22 vagonov je ostalo utirjenih, drugih 8 vagonov pa je iztirilo in zapeljalo proti levi strani postaje Borovnica. Del tovora, ki je bil na poti iz Romunije v Italijo, se je razsul po tirih. 

Na SŽ pojasnjujejo, da v nesreči ni bil nihče poškodovan, je pa nastala precejšnja gmotna škoda na železniški konstrukciji.

»Navkljub večdnevni popolni zapori proge in visoki turistični sezoni smo vsak dan našim potnikom zagotovili 57 nadomestnih avtobusnih prevozov. Preiskava dogodka do dne 19. 08. 2025 še ni zaključena. Lahko pa potrdimo, da vzrok nesreče ni bila napaka na kretnici, kar je pregledal in že potrdil tudi avstrijski proizvajalec. Preiskava se sedaj usmerja v vlakovne kompozicije.«

Iztirjeni vagoni tovornega vlaka na primorski železniški progi. Foto: STA

Iztirjeni vagoni tovornega vlaka na primorski železniški progi. Foto: STA

V dneh po nesreči v Borovnici so se na družabnih omrežjih pojavili posnetki zaskrbljenih krajanov Borovnice, enega izmed teh je objavilo Radio Ognjišče. Na njih naj bi bile vidne iztrošene kretnice na tirih. Na naše vprašanje, kako je možno, da ob 112 milijonski pravkar prenovljeni postaji Borovnica niso menjali kretnic, so na SŽ odgovorili, da so bile kretnice zamenjane leta 2016. 

Tretja nesreča zopet na postaji Črnotiče

15. avgusta je na železniški postaji Črnotiče vnovič prišlo do iztirjenja – tokrat so iztirile prve tri osi lokomotive tovornega vlaka.

»Pri vlaku, težkem preko 2000 ton, ki je vozil z dvema lokomotivama spredaj in eno, ki je potiskala zadaj, so iztirile prve tri osi prve lokomotive. Hitrost je bila na tem delu proge zaradi izvedene začasne sanacije po prvem iztirjenju omejena na 20 kilometrov na uro, kar je najverjetneje še pripomoglo k nastanku tega izrednega dogodka. Škode na progi je bilo za približno 40.000 evrov, progo smo po sanaciji ponovno odprli v soboto 16. 8. 2025. Preiskava nesreče še poteka.«

Za četrto nesrečo odgovoren človek

Zadnji, četrti izredni dogodek v desetih dneh, pa se je zgodil v ponedeljek, 18. avgusta, v bližini železniške postaje Most na Soči. Avtovlak je bil zaradi napake kretničarja preusmerjen na napačno progo. Na SŽ pojasnjujejo, da ni šlo za iztirjenje, ampak je pri premiku sestava za prevoz avtomobilov prišlo do napake zaposlenega, ki je nepravilno prestavil kretnico.

»Prišlo je do razdvoja, en del vagona je šel na en tir, drugi del pa na drugi tir. Vagon ni iztiril. Za dostop intervencijske ekipe z dvopodnim vozilom iz Ljubljane je bilo potrebnih nekaj ur zaradi zastojev na cesti, sama intervencija pa je trajala okoli ene ure. V vmesnem času smo za potnike poskrbeli tako s hrano, pijačo in vsemi potrebnimi informacijami, so zapisali na SŽ.«

SŽ krivdo za zapore, nesreče in zamude iščejo drugje

Kot že rečeno, na Slovenskih železnicah se jim zdi, da štirje izredni dogodki v manj kot dveh tednih niso nič neobičajnega.

Statistika, ki jo navajajo, kaže, da se število izrednih dogodkov zmanjšuje. Vprašanje pa je, ali se povečuje gmotna škoda oziroma še pomembneje število ponesrečencev. 

Leto Izredni dogodki 
2023 188
2024 164
do 20.avgusta 2025 118

Razloge, da prihaja do neljubih dogodkov na SŽ iščejo tudi v povečani stopnji vandalizma na infrastrukturi – letos so zabeležili 37 odtujitev kablovja, zaradi česar pride do ustavitve prometa. »V zadnjih dneh smo zabeležili dva dogodka vandalizma na dolenjski progi, kjer so neznanci na progo postavili železniške pragove.  Kar je vplivalo na zaustavitev prometa, vendar smo potnikom organizirali nadomestne prevoze.« Razlogi za zaprtje prog in nesreče pa so tudi zaradi ostalih udeležencev v prometu, ki ne upoštevajo cestnoprometnih predpisov, navajajo na Železnicah.

Številnim, ki so nezadovoljni zaradi zamud vlakov, odgovarjajo, da se na slovenskem železniškem omrežju izvajajo številne investicije, prenove, obnove in vzdrževalna dela.

»Med drugim se izvaja prenova ljubljanske železniške postaje (celotno vozlišče) ter odsek Verd-Logatec, kar predstavlja največjo in najzahtevnejšo prenovo v zadnjih 30 letih. Zaradi vseh navedenih razlogov na železniškem omrežju nastajajo zamude. Na Slovenskih železnicah se navkljub vsem trenutnim oviram trudimo tako v tovornem kot v potniškem prometu zagotavljati maksimalno možno pretočnost in prevoz na želene destinacije.«