side-text
Blonde woman with shopping online and credit card

V prvem četrtletju letos je Shein postal eden najpogostejših virov spletnih nakupov med slovenskimi potrošniki. Foto: Freepik

Gospodarstvo

Že druga milijonska kazen za kitajskega trgovca z oblačili

Po francoskem regulatorju trga je kitajskega trgovca z oblačili Shein kaznoval z milijonom evrov kazni zaradi zavajajočih ali nepopolnih okoljskih trditev na spletni strani tudi italijanski regulator. 

Italijanski organ za konkurenco (AGCM) je ugotovil, da so bile trditve o trajnosti in družbeni odgovornosti pogosto nejasne, pretirane ali zavajajoče, potrošniki pa so bili zavedeni.

Kaznovana je bila družba Infinite Styles Services iz Dublina, ki upravlja Sheinovo evropsko spletno stran. Shein je v odzivu dejal, da je sodeloval z italijanskimi oblastmi, takoj ukrepal in izboljšal preglednost svojih okoljskih trditev.

To je sicer že drugi primer v kratkem času – minuli mesec je francoski regulator Shein kaznoval z 40 milijoni evrov zaradi zavajajočih komercialnih praks, vključno z neresničnimi popusti in nepreverjenimi okoljskimi trditvami.

EU komisar za pravosodje Michael McGrath je nedavno izrazil zaskrbljenost zaradi toksičnosti nekaterih izdelkov, ki jih prodajata Shein in njegov konkurent Temu.

Shein je ena največjih spletnih trgovin za oblačila na svetu, znana po izjemno nizkih cenah in široki ponudbi modnih izdelkov. Tukaj je nekaj ključnih informacij o tem podjetju. Ustanovljena je bila leta 2008 v mestu Nanjing. Podjetje se ukvarja izključno s spletno prodajo in nima fizičnih poslovalnic. Njegov ustanovitelj je Chris Xu, ameriški podjetnik kitajskega rodu, ki se redko pojavlja v javnosti.

Shein pošilja izdelke v več kot 150 držav po svetu.

Sedež podjetja je zdaj v Singapurju, proizvodnja pa poteka večinoma na Kitajskem. Med pandemijo covida-19 je Shein doživel izjemen razcvet zaradi zaprtja fizičnih trgovin. Deluje po modelu neposredne prodaje potrošnikom (podobno kot Amazon). Vključuje več kot 6.000 tovarn oblačil na Kitajskem.

Leta 2022 je Shein postal največji modni trgovec na svetu z več kot 100 milijardami dolarjev prihodkov.

Čeprav ni uradnih številk o prometu, raziskave kažejo, da skoraj polovica vseh dostavljenih paketov v Sloveniji prihaja iz tujine, od tega pa skoraj polovica iz Kitajske. Shein je med glavnimi platformami, ki prispevajo k tej statistiki. Po podatkih Pošte Slovenije se je v zadnjih dveh letih močno povečalo število paketov iz Kitajske, predvsem zaradi rasti platform Shein in Temu. 

V prvem četrtletju letos je Shein postal eden najpogostejših virov spletnih nakupov med slovenskimi potrošniki.