side-text
STA/Asaf Eisin Facebook

Agencija ESBR iz Londona, ki jo vodi Asaf Eisin, je ena izmed bolj skrivnostnih političnih svetovalnih hiš v Evropi. Velja za »agencijo za zmago«, osredotoča se na učinkovitost, psihologijo volivcev in digitalno mobilizacijo. Pogosto uporablja negativne kampanje, targetirano oglaševanje in mreže botov za širjenje sporočil.    STA/Asaf Eisin Facebook

Politika

Bo ekipa izraelskega političnega stratega na volitvah pomagala Janezu Janši?

Glavna igralca na političnem parketu SDS in GS smo vprašali, ali si bosta za kampanjo poiskala pomoč političnih strategov tudi zunaj Slovenije. Prejeli smo namreč neuradno informacijo, da bo SDS tokrat na volitvah pomagala ekipa Izraelca Asafa Eisina. In kdo je Eisin?

SDS Janeza Janše in Gibanje Svoboda Roberta Goloba (ki je imelo včeraj v Kopru volilni kongres, namenjen tudi spodbudi članstva pred naslednjimi volitvami) sta stranki, ki se bosta spomladi spopadli za vodenje vlade, kažejo aktualne javnomnenjske raziskave. SDS, kažejo ankete, je stabilna, medtem ko podpora Gibanju Svoboda niha. 

Oba glavna igralca na političnem parketu smo vprašali, ali si bosta za kampanjo poiskala pomoč političnih strategov tudi zunaj Slovenije. Odgovora nismo prejeli.

Vprašanje smo zastavili zaradi neuradne informacije, da bo SDS tokrat na volitvah pomagal Izraelec Asaf Eisin oziroma del njegove ekipe, ki je pomagal tudi srbskemu predsedniku Aleksandru Vučiću.

Kdo je izraelski politični strateg

Asaf Eisin oziroma njegova ekipa v Sloveniji sicer ne bi svetoval prvič. V preteklosti je dobri dve leti namreč delal z Mirom Cerarjem, ko je zmagal na volitvah leta 2014 in s SMC prevzel vodenje vlade. Cerarju je Izraelca priporočila Tijana Arih, ki se ukvarja (tudi) s političnim svetovanjem. 

Kot so nam povedali sogovorniki iz najožjega Cerarjevega kroga, so s svetovalci agencije izraelskega političnega stratega, ki po dostopnih informacijah živi med Londonom in Izraelom, naslavljali različna vprašanja - od javnega nastopanja, delovanja poslanske skupine, pripravili so poglobljeno analizo stranke SMC ...

Svetovali so agresiven politični pristop, oster boj v politiki, napadalne zgodbe, kar je po mnenju sogovornikov, ki so tedaj delali z Asafom Eisinom in njegovimi sodelavci, primerno za utečeno, konsolidirano politično stranko, kar pa SMC ni uspela postati.

Eisin je sodeloval v kampanjah po vsej regiji – od Srbije do Romunije, Avstrije in Bosne in Hercegovine. Ima sloves »človeka iz sence« in deluje v ozadju političnih kampanj.

Vučić se Eisina trdno drži

Srbski mediji so pisali, da je pred volitvami leta 2022 v Beograd prispelo kar 50 ljudi, ki so delali kampanjo za Srbsko napredno stranko (SNS). Sodelovanje med SNS in Izraelci traja pravzaprav od leta 2004. Eisinovo podjetje ima sloves »agencije za zmago na volitvah«, zato ne preseneča, da se ga SNS in Aleksandar Vučić trdno držita.

Agencija ESBR s sedežem v Londonu, ki jo vodi Eisin, velja za eno izmed bolj skrivnostnih političnih svetovalnih hiš v Evropi. Nima uradne spletne strani ali javno dostopnega profila, njeno ime pa se redno pojavlja v ozadju volilnih kampanj z visokimi vložki, predvsem v vzhodni in jugovzhodni Evropi. Specializirana je za politični marketing, strateško komuniciranje in volilne kampanje.

Deluje kot »agencija za zmago«, osredotoča se na učinkovitost, psihologijo volivcev in digitalno mobilizacijo. Pogosto uporablja negativne kampanje, targetirano oglaševanje in mreže botov* za širjenje sporočil, je še mogoče prebrati o njej v medijskih zapisih. 

Spopad dveh strategij 

Zdi se, da bomo v prihodnjih mesecih priča krovnemu spopadu dveh strategij - agresivni kampanji SDS na eni strani ter politiki pozitivnih Golobovih instagram sporočil v spregi deljenja različnih bonbončkov.

Iz Golobove predvolilne bonboniere je eden že prišel ta teden - gre za napoved uvedbe obvezne neobdavčene božičnice za vse, tudi za javni sektor, v katerem je zaposlenih okoli 250 tisoč ljudi. Ti skupaj s svojimi družinskimi člani predstavljajo pomemben del volilnega telesa, ki ga čaka v okviru prenovljenega plačnega sistema še oktobrski vnovični dvig plač v javnem sektorju. Golob bo skušal javnomenjsko podporo svoji stranki povišati  tudi v drugem pomembnem delu volilnega telesa, ki ga predstavljajo upokojenci.

Pokojninska reforma namreč prinaša nov letni dodatek za vse za upokojence; prvo izplačilo v višini 150 evrov pa je predvideno za november. 

Tijana Arih, politična svetovalka strank

Tijana Arih, politična svetovalka, je Miru Cerarju pred leti pripeljala izraelskega političnega stratega Asafa Eisina. Foto: Uredništvo/zajem zaslona Moč politike

»Nisem prepričana, da bo šlo za spopad le dveh strategij, jaz v resnici vidim prostor za tretjo, morda celo četrto opcijo. Kajti strategija, ki temelji zgolj na polarizaciji, na koncu izgublja sredinske volivce – teh pa je v Sloveniji največ. Izza bonbonov se lahko skriva tudi šibkost: manko močne, konsistentne politike, ki je nujna v tekmi, kjer bo agresija realnost,« odgovarja Tijana Arih na vprašanje, ali je v tem trenutku v Sloveniji bolj učinkovita ostra retorika ali mehke, pozitivne objave na instagramu ter deljenje različnih predvolilnih bonbonov.

Mehkejša, empatična strategija sicer daje občutek stabilnosti, vendar je v času, v katerem živimo, to premalo. »Je pasivna in nezadostna, ker se bo morala soočiti z brutalno retoriko in povsem drugačnimi političnimi prijemi,« ocenjuje Arih.

Na eni strani imamo trdo desnico – Janeza Janšo –, ki je v zadnjih letih ne le utrdil svojo bazo, ampak jo tudi razširil med mlajšo publiko, preizkusil vpliv na družbenih omrežjih (posebej na osebnem X in TikToku) ter dvignil vložke z jasnim ciljem: ustavna večina. On že igra visoko igro, je še prepričana Arih. Na drugi strani pa ni samo Robert Golob oziroma Gibanje Svoboda, še opozarja, saj je na levem polu več strank, ki se bodo spopadle za vrednote, kot so empatija, stabilnost, odgovornost in ohranjanje normalnosti. Vendar pa je to po njenem mnenju pasiven pristop, ki se pogosto zadovolji s tem, da opozarja, da je Janez Janša grožnja – ne pa s tem, da bi ponudil jasen, samozavesten odgovor na agresivno polarizacijo, ki jo vidimo po vsej Evropi in vse bolj tudi v Sloveniji.

 

* Bot je okrajšava za robot in v sodobnem digitalnem kontekstu pomeni avtomatiziran računalniški program, ki samodejno opravlja določene naloge namesto človeka.