
Vlade ne zanima etični vidik predsednikovega delovanja, ampak jim je dobesedno pomembno le število sledilcev in všečkov. Foto: STA
Kaj nam s svojimi »umnimi« objavami sporoča Robert Golob
»Predsednik vlade stavi na pahorjanski komunikacijski populizem, zavedati pa bi se moral, da lahko tako tudi konča - kot karikatura na supu in beden monetizator na TikToku,« komentira objave premiera filozof in družbeni kritik Boris Vezjak.
Kabinet predsednika vlade je konec julija objavil javni razpis za zaposlitev snemalca-montažerja. Prijave za zaposlitev zbirajo do 22. avgusta, izbrani kandidat bo delo opravljal prostorih kabineta Roberta Goloba, njegovo delovno področje pa bo snemanje zahtevnejšega video gradiva ter obdelovanje in montaža posnetkov.
V kabinetu predsednika vlade pojasnjujejo, da so delovno mesto razpisali zaradi potreb po specifičnih znanjih in kompetencah, ki so nujne pri pripravi in izvedbi avdiovizualnih vsebin kabineta.
Robert Golob sicer video vsebine objavlja tudi v času dopusta - glede na objavo hrvaškega uporabnika družbenega omrežja X - ga preživlja v Grčiji.
Predsednik vlade za nagovarjanje javnosti uporablja tudi družbeno omrežje Instagram, na katerem ima nekaj manj kot 32 tisoč sledilcev.
Ena od zadnjih objav dopustniških objav premiera je tudi »vodič po Sloveniji«, s pomočjo katerega bo, kot je zapisal, morda kdo lažje našel navdih za izlet.
Pred »vodičem« pa je svoje sledilce seznanil tudi s tem, da se včasih odloča o pomembnih zadevah ter da so nekatere izbire lahke, druge pa manj.
»Tokrat pa sem moral izbrati med sladoledom v kornetu ali lončku,« je povedal predsednik slovenske vlade.
Na kabinet predsednika vlade smo - ob omenjenem javnem razpisu za zaposlitev snemalca - vprašali tudi, kdo zdaj snema in montira objave predsednika vlade na Instagramu in kdo predlaga njihovo vsebino – na primer glede videa, v katerem pove, katere piškote ali sladoled ima raje. Kdo si je zamislil vsebino videa in kaj je z njim predsednik pravzaprav naslovil? Odgovora nismo prejeli.
Po podatkih Predis.si - dela platforme Predis.ai - ki ponuja orodja za ustvarjanje in optimizacijo vsebin na družbenih omrežjih — predvsem za Instagram, s katerim si lahko podjetja, ustvarjalci vsebin in tržniki pomagajo pri svojem delu, je skoraj 85 odstotkov uporabnikov Instagrama mlajših od 45 let. Največ uporabnikov pripada generaciji Z (18–24 let) in milenijcem (25–34 let). Samo osem odstotkov uporabnikov je najstnikov (13–17 let), čeprav polovica teh platformo uporablja vsak dan. Uporabniki mlajši od 25 let na platformi v povprečju preživijo 32 minut dnevno.
Hiter pregled objav na Instagramu italijanske predsednice vlade Giorgie Meloni ali francoskega predsednika Emmanuela Macrona kaže sicer precejšnjo vsebinsko razliko z objavami slovenskega premiera.
Vpraša naj se raje, katere reforme bo izpeljal
Filozof in družbeni kritik Boris Vezjak komentira, da že nekaj časa ugotavljamo, da predsednik vlade močno gradi na instagramski in družbeno-medijski prezenci, nekako po vzoru Boruta Pahorja, mednarodno priznanega »kralja instagrama«, kot so zapisali tudi v Guardianu.
»Očitno slabi zgledi vlečejo, če le prinašajo potrebne všečke in pozornost, s tem pa vpliv na volilno telo. Prava dilema katerega koli premierja seveda ne bi smela biti, ali ima raje sladoled v lončku ali kornetu, ampak ali bo izpeljal dve, tri ali nobene reforme,« je kritičen Vezjak.
Kot sem že izjavil, dodaja, je Borut Pahor deloval kot nekakšna Tina Gaber pred Tino Gaber in če predsednik vlade stavi na pahorjanski komunikacijski populizem, bi se moral zavedati, da lahko na ta način tudi konča: kot karikatura na supu, po svoji volji iz političnega polja izločen beden monetizator na TikToku.
»Spomnim se neke izjave Urada za komuniciranje pred letom, v kateri smo lahko izrecno prebrali, da vlade ne zanima etični vidik predsednikovega delovanja, ampak jim je dobesedno pomembno le število sledilcev in všečkov. Kakšna odkritost! No, tak vidik je zelo značilen za influencerstvo in tam, kjer ga najdemo veliko, je verjetno bolj malo političnih rezultatov,« sklene svoj komentar znani družbeni kritik.
Odgovor na vprašanje, ali z (ne)umnimi objavami predsednik vlade nagovarja mlade volivke in volivce, ki se v manjšem deležu udeležujejo volitev v primerjavi s starejšo populacijo, in ali je lahko s temi vsebinami pri nagovarjanju javnosti dejansko uspešen, bodo seveda dale le bližajoče se volitve.