side-text
Ljubljana, DZ.minister Luka Mesec
Politika

Luka Mesec pod lupo protikorupcijske komisije

Komisija za preprečevanje korupcije je napovedala predhodni preizkus primera mentorstva pri magistrski nalogi ministra za delo. Preverila bo, ali gre za kršitve zakona s področja nasprotja interesov. 

»Na Komisiji bomo zadevo preverili v predhodnem preizkusu. Na načelni ravni pa pojasnjujemo, da morajo biti uradne osebe (tudi ministri) skladno z določbami zakona o integriteti in preprečevanju korupcije pri svojem delu pozorne na okoliščine nasprotja interesov in se tako izločiti iz vseh postopkov odločanja o osebah, s katerimi so kakor koli povezane (osebno, poslovno, politično),« poudarjajo na komisiji za preprečevanje korupcije. 

Pod drobnogled bodo vzeli dejstvo, da je vlada imenovala Milana Brgleza za državnega sekretarja - na funkcijo je bil imenovan 17. julija lani - pred tem pa se je z ministrom Luko Mescem (Levica) dogovoril za mentoriranje.

Državni sekretarji so namreč visoki funkcionarji, ki delujejo kot pomočniki in namestniki ministrov. Imenuje jih vlada.

Mesec na vprašanje glede svoje magistrske naloge, ki jo bo zagovarjal danes, ne odgovarja.

Informacij o tem, ali oziroma kako je minister glasoval glede imenovanja Brgleza za državnega sekretarja na seji vlade in, ali se je morebiti izločil, javnost nima, saj »skladno s 50. členom Poslovnika vlade podatek o glasovanju članov vlade na sejah vlade ni javen«.

Ta člen so v vladi uporabili tudi pri vprašanjih, povezanih z glasovanjem Roberta Goloba v primeru imenovanja Tomaža Subotiča za člana sveta zavoda. Tudi s primerom imenovanja omenjega poslovneža, pri katerem je predsednik vlade brezplačno letoval v njegovi hiši v Istri, se ukvarja protikorupcijska komisija.

Komisija ob »zadevi Mesec« še poudarja, da je treba okoliščine nasprotja interesov preverjati v vsakem konkretnem primeru, pri čemer je treba ugotoviti, ali določena okoliščina vpliva na korektno opravljanje javnih nalog, in sicer glede na različne dejavnike: dejanske pristojnosti te uradne osebe, odločevalsko moč v konkretnem primeru in seveda okoliščine, ki kažejo, da bi zasebni interes lahko vplival na nepristransko opravljanje javnih nalog (pri tem se presoja tudi intenziteta osebnih, poslovnih ali političnih stikov med posamezniki).

Če se v postopku ugotovi, da gre za takšne okoliščine, lahko govorimo o kršitvi zakona s področja nasprotja interesov, je še zapisala protikorupcijska komisija.