
Karl Erjavec, predsednik stranke Zaupanje, prek javnomenjske ankete preverja, kako dobro poznajo vprašani njegovo delo. Foto: STA
Tudi "teflonski" Karl Erjavec si je naročil anketo
Glede na vprašanja je naročnik tokratne ankete Karl Erjavec, saj se v njej med drugim preverja, kako dobro se pozna njegovo delo.
Agencije, ki merijo razpoloženje volivk in volivcev, bodo letošnje poslovno leto zaključile precej uspešno - poleg medijev, ki jim redno naročajo izvedbo anket, svoje javnomnenjske meritve naroča tudi vse več politikov.
Zdaj si je svojo anketo naročil tudi nekdanji dolgoletni prvak Desusa in večkratni minister, zdaj pa predsednik nove politične stranke Zaupanje Karl Erjavec.
»Delamo na polno, imam super ekipo,« pravi politik, ki se ga je v preteklosti prijel vzdevek teflonski.
Različne afere - vključno z največjo prisluškovalno afero v času arbitraže glede meje s Hrvaško - mu namreč niso mogle do živega.
Med anketnimi vprašanji, ki jih te dni v agenciji Ninamedia zastavljajo anketiranim, je poleg vprašanja o podpori različnim političnim strankam, med drugim tudi vprašanje, ki izstopa, in se nanaša na poznavanje Erjavčevega dela.
Anketa povprašuje tudi glede tematik, ki se vprašanim zdijo bolj ali manj pomembne - so to prijateljski odnosi z Rusijo, z ZDA, članstvo v zvezi Nato, gospodarska rast in inflacija, varnost prehranske oskrbe, sankcije proti Izraelu, morda širitev avtocestnega omrežja, zdravstvo ... ? Med petnajstimi temami, katerih pomen v anketi ocenjujejo anketirani, bodo tista z najvišjo oceno gotovo uporabljena za glavna izhodišča volilnega programa in torej uvrščena med teme, ki jih bo Erjavec poudarjeno naslavljal v predvolilni kampanji.
»Naročili smo lastno anketo, da vidimo, kako stoji stranka in postavili nekaj splošnih vprašanj glede razpoloženja javnosti v zvezi z dogajanjem v mednarodni politiki ter nekaj vprašanj glede domačih problemov kot so zdravstvo, pokojninska reforma, šolstvo, korupcija,« za Info360.si pojasnjuje Erjavec.
»Vsi predsedniki političnih strank imamo vedno isti izgovor, če javnomnenjske ankete niso skladne z našimi pričakovanji,« dodaja prvak stranke Zaupanje. »Ko so rezultati anket dobri, vsak predsednik stranke prisega na točnost in resničnost podatkov, ko pa so rezultati javnomnenjskih raziskav slabi, je pri roki vedno isti izgovor, in sicer, da ankete ne merijo rezutatov političnih strank, ampak zgolj oblikujejo javno mnenje pred volitvami ter da bo prava in edina merodajna javnomnenjska anketa, ko bodo znani končni rezultati na dan volitev,« se ob tem še pošali Erjavec.
Kritičen do vojaških investicij
Erjavec je okrepil tudi svojo aktivnost na družbenem omrežju X, na katerem ob zunanjepolitičnih komentarjih ne skopari s kritikami aktualne vlade.
Tako na primer glede obrambnega holdinga trdi, da gre za obvodno rešitev, kako se izogniti civilnemu nadzoru in kako čim več denarja s korupcijo spraviti v zasebne žepe.
Spomnimo, kot ministra za obrambo je Erjavca zaradi nakupa finskih patrij leta 2009 doletel obtožni predlog s kazensko ovadbo tožilcev za pregon organiziranega kriminala zaradi nevestnega dela v službi, vendar je bila sodba na koncu zanj oprostilna.
Nekatere ankete Zaupanja ne zaznajo
Tudi raziskovalni center inštituta Janeza Evangelista Kreka, mislišča NSi, že od februarja redno preverja utrip med državljani, ker anketam, ki jih agencijam naročajo mediji, ne zaupajo.
Če rezultate njegove ankete primerjamo z zadnjo Medianino za časnik Delo, so nekatere razlike precejšnje; to sicer ne velja za največji stranki SDS in Gibanje Svoboda, ki jima obe anketi merita precej podobno.
Po anketi mislišča NSi ima na primer ta mesec SD 9,2-odstotno podporo, medtem ko je Mediana tej stranki tokrat namerila 6,3-odstotno podporo.
Razlika je velika - skoraj tri odstotne točke - pri rezultatu NSi, ki mu Inštitut Janeza Evangelista Kreka zdaj meri 6,6-odstotno podporo, Mediana pa 3,8-odstotno.
En odstotek javnomnenjske podpore je mislišče namerilo stranki Karla Erjavca, enako tudi anketa Ninamedie za Dnevnik, medtem ko anketa Mediane za Delo stranke ni zaznala.
Karl Erjavec je svojo novo stranko Zaupanje ustanovil na kongresu 27. novembra lani, slogan, ki si ga je izbral, pa se glasi Za varno prihodnost. Med znanimi imeni, ki so se mu na tej poti pridružili, sta tudi nekdanja okoljska ministrica Irena Majcen ter nekdanji predsednik protikorupcijske komisije Boris Štefanec.