Članki, ki nastajajo v okviru projekta Dobre zgodbe, so na koncu opremljeni z napisom, da projekt sofinancira Evropska unija. Foto: posnetek zaslona 24ur.com
Vlada za oglaševanje lastnega dela porabila več kot milijon evrov, kateri ministri so najbolj razsipni?
Za promocijo ne zapravljajo le na vladnem uradu za komuniciranje. Zneski, ki jih v oglaševanje namenijo ministrstva, so vrtoglavi. Razkrivamo, katera ministrstva za oglase zapravijo največ davkoplačevalskega denarja.
V medijih smo v zadnjem času lahko spremljali številne plačane članke, ki so promovirali vladne reforme, čeprav te v praksi ne delujejo oziroma je javnost do njih zelo kritična. Kot smo poročali, je UKOM v zadnjem letu za promocijo reform namenil nekaj več kot 30 tisočakov. A kot kažejo podatki, ki smo jih pridobili z ministrstev, je to le kaplja v morje.
Ministrstvo za kohezijo je na primer samo v tem letu za medijske zakupe namenilo nekaj več kot 450 tisoč evrov, na ministrstvu za kmetijstvo pa celo več kot 550 tisoč evrov.
Za Dobre zgodbe Evrope več sto tisoč evrov
Na ministrstvu za kohezijo in regionalni razvoj, ki ga vodi Aleksander Jevšek, pojasnjujejo, da za izvajanje komunikacijskih aktivnosti prejemajo namenska evropska sredstva in da morajo »komunicirati projekte, sofinancirane z evropskimi kohezijskimi sredstvi, s ciljem doseganja čim večje prepoznavnosti tako evropske kohezijske politike kot tudi posameznih projektov.« Ob tem dodajajo še, da so nekateri projekti v teku in da gre za predvideno porabo sredstev, če bodo projekti izvedeni v celoti.
Največ, kar 133.612,88 evra, letos namenjajo projektu Dobre zgodbe Evrope 2025 za objave v Dnevniku in Nedeljskem dnevniku. V opisu projekta so zapisali, da »gre za nacionalno kampanjo, kjer prijavitelji projektov, sofinanciranih z evropskimi sredstvi, pripravijo predstavitev svojega projekta v obliki celodnevnega dogodka za splošno javnost. Vsak se lahko predstavi s svojo zanimivo zgodbo preko dneva odprtih vrat, delavnic za mlajše in starejše, interaktivnih razstav, kulturnih ali športnih aktivnosti in drugega zabavnega dogajanja. MKRR za vse izbrane projekte nudi celostno oglaševanje v lokalnih, regionalnih, nacionalnih in spletnih medijih.«
Za oglaševanje Dobre zgodbe Evrope na spletni strani 24ur.com so plačali nekaj več kot 47 tisočakov, za oglaševanje nacionalnih projektov na RTV Slo pa so v tekočem letu plačali skoraj 50 tisoč evrov. Več kot 106 tisočakov pa namenjajo projektu EU projekt, moj projekt. Gre za oglaševanje v oddajah Dobro jutro, na različnih televizijah in spletnih straneh.
| Projekt |
Vrednost z DDV v letu 2025 |
| Dobre zgodbe Evrope 2025 - Dnevnik in Nedeljski dnevnik |
133.612,88 € |
| EU projekt, moj projekt 2025 |
106.574,20 € |
| Dobre zgodbe Evrope 2025 - RTV Slovenija | 49.898,00 € |
| Dobre zgodbe Evrope 2025 - 24ur.com | 47.580,00 € |
| 10 5-minutnih reportaž na TV Vaš kanal – 2025 |
32.354,40 € |
| Reportaže v mediju Vestnik |
27.779,40 € |
| Promocija EKP: v Delovih medijih in na konf. Odpornost | 20.740,00 € |
| Idea TV - razširjanje video vsebin |
17.568,00 € |
| Objava v posebni reviji LIKE Slovenija & Hrvaška & Srbija | 12.200,00 € |
| Posebna priloga Večera |
8.082,50 € |
Promocija slovenske hrane
Več kot pol milijona pa so za oglaševanje v tem letu namenili tudi na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki ga vodi Mateja Čalušić. Pojasnjujejo, da medijske zakupe izvajajo z namenom promocije lokalno pridelane in predelane hrane.
»Za izvajanje sektorskih promocij v skladu z zakonom o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov (ZPKŽP) je kar 60 odstotkov sredstev namenskih, saj jih prispevajo kmetijski sektorji (sadje, mleko in meso), preostali del pa predstavlja državni proračun.«
Kmetijsko ministrstvo pojasnjuje, da pripravlja razpise, na katere se prijavijo agencije, ki nato pripravijo medijski načrt, in da ministrstvo ne določa posameznih medijev in ne vodi zneskov po posameznem mediju. V tekočem letu so za oglaševanje v medijih namenili 45.592,07 evra.
|
Medij za oglaševanje |
Znesek |
|
Agencija 101 d.o.o. - kampanja dobrodelna tržnica |
12.017 |
| Agencija 101 d.o.o. - kampanja Lepo je biti kmet |
11.306,96 |
| Infonet Media d.o.o. - Radio 1 | 7.771,39 |
| Infonet Media d.o.o. - Radio 1 |
4.758,00 |
| Dnevnik mediji, d.o.o. |
4.216,32 |
| AD+Value d.o.o. |
1.647,00 |
| ZD Kmečki glas d.o.o. |
1.586,00 |
| AD+Value d.o.o. | 1.350,00 |
| ČZD Kmečki glas d.o.o. | 793,00 |
| NT&RC d.o.o. Celje - Novi tednik | 146,40 |
V sklopu izvajanja promocij po ZPKŽP so za oglaševanje namenili še več kot pol milijona evra.
Medijski zakup iz promocije zaščitenih shem, ekološkega kmetijstva, sektorja mesa in promocije v oddaji Masterchef pa so namenili še dodatnih 555.129,41.
|
Projekt |
Znesek (EUR z DDV) TV/radio in splet |
| Masterchef - Promocija sektorja meso, mleko, sadje |
218.299,41 |
| Promocija zaščitenih shem | 120.000 |
| Promocija sektorja »meso« |
115.000 |
| Promocija sheme »Ekološko kmetijstvo« |
100.000 |
| Media24 |
1.830,00 |
Med ministrstvi, pri katerih bodejo v oči visoki stroški, ki so povezani z oglaševanjem in so krepko nad sto tisoč evrov, so še ministrstvo za obrambo (cca. 330 tisoč evrov), ministrstvo za naravne vire in prostor (cca. 122 tisočakov) ter ministrstvo za zdravje (cca. 136 tisoč evrov).
Na ministrstvih za infrastrukturo, javno upravo, pravosodje ter na ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in inovacije pravijo, da v tem mandatu niso za oglaševanje v medijih zapravili niti evra.
Odgovori ministrstev še kažejo, da nekateri najemajo medijske agencije, ki jim pomagajo pri promociji. Med temi so ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, ki je v tem letu angažiralo agencijo Iprom. Na Iprom so se zanesli tudi na ministrstvu za obrambo, kjer so letos za oglaševanje in zakupe medijskega prostora namenili več kot 330.000 evrov. Ministrstvo za notranje zadeve je za medijski zakup najelo agencijo Pristop Media, ministrstvo za solidarno prihodnost pa Dobre zgodbe. Ministrstvo za kmetijstvo je za dve kampanji najelo Agencijo 101 d.o.o.
Vlada in njena ministrstva imajo vedno na voljo tudi ustaljene pristope kot so sklic tiskovne konference, izjave, Ukom snema tudi svoje podkaste, kar davkoplačevalce ne stane dodatnega denarja. Pač pa stane odločitev Golobove vlade za medijske zakupe in oglaševanja, kot rečeno, samo letos več kot milijon evrov.