O prebavnih težavah, povezanih z onesnaženo vodo v objektu Maximarket je do včeraj poročalo nekaj več kot 400 oseb. Tako množične okužbe odvetnik Kozinc ne pomni.  Foto: spletna stran veleblagovnice Maxi
v živo
O prebavnih težavah, povezanih z onesnaženo vodo v objektu Maximarket je do včeraj poročalo nekaj več kot 400 oseb. Tako množične okužbe odvetnik Kozinc ne pomni. Foto: spletna stran veleblagovnice Maxi

Aktualno

Okuženi z vodo v Maximarketu lahko zahtevajo odškodnino

Če lahko posamezniki dokažejo, da so se okužili z zaužitjem vode ali hrane v Maximarketu in je tudi nesporno ugotovljeno, da je bila tamkajšnja voda oporečna zaradi določenega vzroka, imajo podlago za vložitev odškodninskega zahtevka, je jasen odvetnik Miha Kozinc. Predsednik stranke Glas upokojencev Pavel Rupar je že napovedal, da bo zaradi okužbe, ki jo je staknil v Maxiju in je še ni prebolel, zahteval odškodnino.

V ljubljanski veleblagovnici so se prebavne težave pri nekaterem osebju začele 12. aprila.

V torek, 15. aprila, so med strankami in osebjem zaznali prve okužbe neznanega izvora. Isti dan je javno komunalno podjetje Voka Snaga opravilo vzorčenje vode, ki je pokazalo, da je voda onesnažena z bakterijo E. coli.  Težave pri oskrbi s pitno vodo so bile dokazane le v interni vodovodni napeljavi poslovnega objekta Maximarket, kjer je bil izdan interni ukrep prepovedi uporabe pitne vode za prehrambne namene.

Za zastrupitev možna odškodnina

Posamezniki, ki so utrpeli okužbe, lahko zahtevajo odškodnino od lastnika stavbe, ta pa odgovornost lahko terja tudi od upravitelja, če se na primer izkaže, da je za nastalo situacijo morda kriv on, je pojasnil odvetnik Miha Kozinc. 

Kako je v veleblagovnici Maximarket, po kateri je speljanih kilometer ali še več cevi, prišlo do vdrtja fekalne vode v sistem za pitno vodo, številnim strokovnjakom kljub vsem naporom v zadnjih dneh, še ni uspelo ugotoviti oziroma potrditi, zelo intenzivno pa iščejo vzrok, so sporočili iz družbe Mercator, ki je lastnica omenjene veleblagovnice.

»Trenutno stanje še ni neoporečno, zato še naprej veljajo ukrepi, ki smo jih že uvedli,« so v Mercatorju povedali včeraj.  

Več kot 400 'žrtev'

Do zdaj so na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ) z epidemiološko preiskavo prejeli obvestila o nekaj več kot 400 osebah, ki so poročale o prebavnih težavah, povezanih z onesnaženo vodo v objektu Maximarket. 

»Epidemiološka preiskava še poteka, zato je možno, da se bo število okuženih še povečalo,« so sporočili iz NIJZ.
Telefonska številka 01/586 39 31, na katero se lahko javijo vsi tisti, ki imajo simptome okužbe povezane z uživanjem hrane in pijače v Maximarketu bo danes, 23. aprila 2025 dosegljiva od 9. do 15. ure in v četrtek, 24. aprila 2025, od 9. do 15. ure. 

Med tistimi, ki so zboleli, je tudi predsednik stranke Glas upokojencev Pavel Rupar. Še vedno ima določene simptome okužbe, zato je včeraj spet opravil laboratorijsko diagnostiko.

S tremi člani stranke je v kavarni Maxi v sredo, 16. aprila, spil kavo in pivo. Namesto vode so jim postregli radensko, saj jih je gospod, ki jih je stregel obvestil, da z vodo nekaj ni v redu.

»A očitno je bila iz te iste vode skuhana kava ali pa umita posoda in smo vsi, ki smo bili za mizo, obležali, jaz sem imel najhujše simptome,« je opisal Rupar in dodal, da bo nedvomno zahteval odškodnino.

Huda slabost ga je doletela ponoči na četrtek, torej slab dan po zaužitju pijače v Maxiju.

Pravni nasvet: zahtevki naj se vlagajo individualno 

Kot je dejal odvetnik Kozinc, imajo okuženi možnost vložiti odškodninske tožbe. Pri tem bodo seveda morali dokazati, da je njihova okužba povezana z uživanjem pijače ali hrane v Maximarketu. To bodo lahko po odvetnikovih besedah dokazovali z računi ali pričami. 

Bi bilo glede na to, da je bilo okoli 400 okuženih, smiselno vložiti skupen odškodninski zahtevek? 

Kozinc odgovarja da ne, saj gre za izrazito individualne zadeve. Zdravstveni zapleti, ki so jih posamezniki utrpeli, so bili namreč različni.

Nekdo s pridruženimi boleznimi je morda utrpel večjo škodo, tisti, ki je imel hujše simptome tudi, drugače se mora obravnavati tiste, ki so morali zaradi okužbe na bolniški dopust ali so zaradi nepredvidene odsotnosti doživeli večjo poslovno škodo … našteva sogovornik različna izhodišča za utemeljevanje zahtevkov.

O tem, kako visoke so lahko v takih primerih odškodnine, se ni mogel opredeliti, saj se iz dosedanje sodne prakse ne spomni podobno velikega množičnega okuženja.  

Zaprti lokali in negotovost lastnikov

Najemnike lokalov v Maximarketu najbolj zanima vzrok onesnaženja.

»Če ga ne bodo odkrili, se zadeva lahko ponovi in do takrat ni smiselno, da odpremo vrata,« je bil jasen najmenik lokala Moji štruklji Slovenije Peter Vogelnik. 

Dejal je, da je njihovo podjetje za primere okužb odškodninsko zavarovano. V primeru, da bi nekdo odškodninski zahtevek vložil zoper njih, bi torej zadevo urejala zavarovalnica. Ta pa bi v primeru fekalnega onesnaženja vode zahtevala škodo od lastnika objekta – torej Mercatorja.

O tem, ali bodo tudi sami – zaradi zaprtega lokala terjali povrnitev nastale poslovne škode od najemodajalca - torej Mercatorja, Vogelnik še ne razmišlja: »Res je nekaj škode, a zdravje je na prvem mestu - oboleli naj se najprej pozdravijo.«

Vogelnik je dejal, da so lokal zaprli takoj, ko so se informacije o številu okuženih začele širiti. Pred tem so zaznali še, da je voda bolj kalna, zato so začeli streči ustekleničeno. Zbolela sta tudi dva izmed njihovega osebja.

Odvetnik Kozinc zaključuje, da lahko lastnik objekta - če je odgovornost za nastalo situacijo njegova, z ljudmi, ki so utrpeli okužbe in poslovno škodo, v izogib dolgotrajnim sodnim bitkam, sklene poravnavo

116 123 – Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik, 24 ur na dan (brezplačno)
116 111 – TOM – telefon za otroke in mladostnike, dosegljiv vsak dan med 12. in 20. uro (klici so brezplačni, otroci in mladostniki pa lahko pišejo tudi na tom@zpms.si ali se oglasijo v njihovi spletni klepetalnici)
Poletni strani To sem jaz, vsak delovni dan med 16. in 20. uro
01 520 99 00 – Klic v duševni stiski (vsak dan med 19. in 7. uro)
031 704 707Center za psihološko svetovanje Posvet, vsak delovni dan med 8. in 20. uro
031 50 60 50 – Telefon za pomoč v stiski ”Prisluhnem ti”, vsak delovni dan med 16. in 20. uro
05 720 17 20 – Društvo Tvoj telefon, vsak delovni dan med 7. in 22. uro
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.