
Gospodarstvo
Politika
Ali Golobova vlada rešuje gradbenega barona Stojana Petriča?
Državni 2TDK Kolektorju in partnerjem plačuje račune na 14 dni, nekatere tudi tedensko. Zakaj, če mu izvajalec hkrati dolguje milijonsko pogodbeno kazen?
Trenutni pogodbeni rok izgradnje, ki ga je državni 2TDK že vsaj enkrat zamaknil, predvideva, da bo odsek 1 Divača - Črni Kal zgrajen do 12. avgusta letos, odsek 2 Črni Kal - Koper že čez nekaj dni do 9. februarja letos, sklop 3 pa do 31. decembra 2025.
A ta časovnica ne bo zdržala, zamaknili se bodo prav vsi roki, tako 2TDK. Gradbeni konzorcij pod vodstvom Kolektorja CPG Stojana Petriča državnemu 2 TDK pod vodstvom Mateja Oseta predlaga zamik.
»Prejeli smo delni terminski načrt, ki ga mora pregledati Inženir, dokler ga ne pregleda, ne moremo komentirati rokov izvedbe,«
tako na naše vprašanje, za koliko se bo zamaknila izgradnja drugega tira zaradi zamud komentirajo na državnem 2TDK.
Kot nam pravijo poznavalci razmer na terenu, je zaradi težav turškega izvajalca Yapi Merkezi ponekod premalo delovne sile in dela zastajajo. Tako je neuradno v štirih letih odsek 1 zgrajen v 70 odstotkih, odsek dve v 90 odstotkih, med tem ko se je sklop tri šele začel.
Navedeno po trditvah naših virov predstavlja gotovo vsaj enoletni zamik projekta. Nove pogodbene kazni pa, da so tako ali tako samo še vprašanje časa.
Država toži izvajalca za pogodbeno kazen, hkrati pa mu plačuje račune na 14 dni
Naložitev pogodbene kazni zaradi kršitve pogodbe je odgovorno ravnanje 2TDK, saj gre za davkoplačevalski denar, pravijo naši viri, vendar se ob tem sprašujejo, kako je mogoče, da naročnik 2TDK istočasno izvajalcu, ki mu je dolžan 4,6 milijona evrov pogodbene kazni, plačuje račune na 14 dni, nekatere račune pa celo tudi enkrat tedensko.
Zakaj država poravnava račune tako pogosto, smo dvakrat vprašali 2TDK. Odgovarjajo le, da na podlagi potrditve Inženirja in mnenja Supernadzora, Naročnik izvede plačila izvedenih oziroma opravljenih del.
Glede poračuna pogodbene kazni z rednimi plačili pa:
»Zaradi varovanja javnih sredstev in varovanja pravic 2TDK v sodnih postopkih nadaljnjih pojasnil žal ne moremo posredovati, ker bi razkritje podrobnejših informacij lahko škodovalo pri izvedbi pravnih in sodnih postopkov,« odgovarjajo na 2TDK.
Naši viri pa so zelo jasni, ministrstvo za infrastrukturo pod vodstvom Alenke Bratušek dovoljuje predčasna plačila turškemu Yapi Merkezi, da bi projekt Drugi tir ostal nad gladino, predvsem pa, da bi se rešilo Kolektor gradbenega barona Stojana Petriča. Kolektor je namreč kolektivno odgovoren za vse zamude in napake tudi turških partnerjev v konzorciju. To je tudi razlog, da država pogodbenih kazni ni obračunala takoj ob naslednjem plačilu računa, pač pa s sodno izterjavo, saj bo ta trajala dalj časa. Kolektor namreč potrebuje čas in tega mu država daje, še dodajajo.
Država jih plačuje, oni svojih delavcev ne
2TDK je potrdil navedbe naših virov, da turški izvajalec Yapi Merkezi kljub predčasnim plačilom svojih delavcev ne plačuje redno.
»Bili smo seznanjeni, da delavci, zaposleni pri družbi Yapi Merkezi, niso dobili izplačil za december. Takoj, smo pozvali izvajalca, da plačila poravna. Izvajalec je naslednji delovni dan po našem pozivu delavcem izplačila nakazal,« so zapisali na 2TDK.