Slovensko narodno gledališče Opera in balet Ljubljana je bilo neučinkovito pri zagotavljanju izbranih podpornih dejavnosti, ki so jih v letu 2022 izvajali zunanji izvajalci. Foto: STA
v živo
Slovensko narodno gledališče Opera in balet Ljubljana je bilo neučinkovito pri zagotavljanju izbranih podpornih dejavnosti, ki so jih v letu 2022 izvajali zunanji izvajalci. Foto: STA

Aktualno

Neučinkovito upravljanje: računsko sodišče kritično do poslovanja ljubljanske opere in baleta

February 18, 2025

Računsko sodišče je ugotovilo, da je bilo Slovensko narodno gledališče Opera in balet Ljubljana neučinkovito pri zagotavljanju izbranih podpornih dejavnosti, ki so jih v letu 2022 izvajali zunanji izvajalci. Zavod pred odločitvijo o oddaji storitev čiščenja, varovanja in odnosov z javnostmi ni izdelal ustreznih analiz, s katerimi bi podprl svojo odločitev, niti ni dokazal, da je zunanje izvajanje storitev učinkovitejše od notranjih virov.

Ugotavljajo, da prav tako ni raziskal trga pred pripravo javnih naročil, ocenjene vrednosti storitev niso bile ustrezno določene, pri oddaji storitev odnosov z javnostmi pa ni zagotovil transparentnega postopka in načel gospodarnosti.

Poleg tega Slovensko narodno gledališče Opera in balet Ljubljana ni upoštevalo socialno odgovornega javnega naročanja, saj se ni prepričalo o spoštovanju delovne in socialne zakonodaje pri izbranih izvajalcih ter ni vključilo ustreznih meril za socialne vidike. Čeprav si je zagotovil možnost prekinitve pogodb v primeru nepravilnosti, kasneje ni preverjal morebitnih razlogov za razvezo.

»Zavod tudi ni omejil tveganja, da storitve čiščenja in varovanja ne bi bile izvedene oziroma ne bi bile izvedene dovolj kakovostno, niti ni vsaj poskusil zagotoviti boljših in bolj varnih delovnih pogojev delavcem za daljše obdobje, je pa ravnanje v smeri socialne odgovornosti izkazal s tem, da je zahteval stalno ekipo čistilcev ter redno zaposlitev izvajalcev čiščenja in varovanja.«

Računsko sodišče je zavodu naložilo predložitev odzivnega poročila in mu podalo priporočila za izboljšanje učinkovitosti. 

116 123 – Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik, 24 ur na dan (brezplačno)
116 111 – TOM – telefon za otroke in mladostnike, dosegljiv vsak dan med 12. in 20. uro (klici so brezplačni, otroci in mladostniki pa lahko pišejo tudi na tom@zpms.si ali se oglasijo v njihovi spletni klepetalnici)
Poletni strani To sem jaz, vsak delovni dan med 16. in 20. uro
01 520 99 00 – Klic v duševni stiski (vsak dan med 19. in 7. uro)
031 704 707Center za psihološko svetovanje Posvet, vsak delovni dan med 8. in 20. uro
031 50 60 50 – Telefon za pomoč v stiski ”Prisluhnem ti”, vsak delovni dan med 16. in 20. uro
05 720 17 20 – Društvo Tvoj telefon, vsak delovni dan med 7. in 22. uro
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.