Gospodarstvo
Zakaj cvetijo kitajski spletni trgovci
Alibaba in E-Mart sta blizu sklenitve dogovora o združitvi svojih dejavnosti v Južni Koreji. Dogovor naj bi bil predvidoma objavljen še ta teden. Združitev bi omogočila boljše konkurenčne pogoje na hitro razvijajočem se trgu spletne prodaje. Nova entiteta je ocenjena na približno 4 milijarde dolarjev.
Alibaba želi s tem dogovorom razširiti svojo mednarodno prisotnost, saj se sooča s počasnejšo rastjo svojega osnovnega poslovanja na Kitajskem. E-Mart pa je že razširil svojo e-trgovino z nakupom večinskega deleža v južnokorejskem eBayu leta 2021.
Razcvet e-trgovine je med pandemijo Covid-19 povzročil spremembe v vedenju potrošnikov ter ekstremno rast spletne prodaje, po pandemiji pa so se stopnje rasti upočasnile. Trg e-trgovine zdaj dosega v bistvu bolj realne stopnje rasti.
Nižjo rast spodbuja tudi spreminjajoče se vedenje potrošnikov, ki so v potrošnji omejeni zaradi visokih življenjskih stroškov in inflacije.
Spletni ponudniki sicer različno doživljajo trenutne tržne trende. Medtem ko se nekateri borijo za svoj obstoj, pa nekatere kitajske spletne platforme, kot sta Shein in Temu, uspevajo predvsem zaradi osredotočanja na nizke cene.