
Aktualno
Zakaj so na ministrstvu za infrastrukturo plačali 30 tisoč evrov za minutni posnetek?
Minuto dolg videoposnetek z naslovom »Kako teža tovornega vozila vpliva na dolžino zavorne poti« je po naši objavi sprožil veliko odzivov in vprašanj zlasti zaradi višine stroška produkcije posnetka, ki je znašal 31.750 evrov brez DDV.
[[povezana]]
Na DRSI so pojasnili, da je produkcija posnetka vključevala 38 člansko ekipo, trajala pa je 3 dni. Priprave na snemanje so se začele 28. septembra 2024 s srečanjem udeležencev in preizkušanjem scenarijev. Ta dan so tudi vsako vozilo v kamnolomu naložili z materialom za obtežitev, kar je vključevalo še strošek bagra in operaterja.
V skoraj 100 tisoč evrov vredni pogodbi, ki jo hranimo v uredništvu, jasno piše, da ponudba ne vključuje najema tovornih vozil za meritve. To so torej na DRSI morali plačati posebej.
Dan pred uradnim snemanjem, 30. septembra 2024, so potekale priprave poligona v Vranskem, pri čemer tudi uporaba poligona ni zajeta v vrednost pogodbe.
Priprava je zajemala določitev snemalne lokacije, pripravo pripomočkov (trakove, količke, panoje), barvanje količkov in usklajevanje scenarija z režiserjem.
Glavni snemalni dan je potekal 1. oktobra 2024 in zajemal postavitev scenografije, vključno s panoji, šotorom in količki. Snemanja so se udeležili igralci, dva voznika tovornih vozil ter varnostni inženir.
Po besedah DRSI je bila tretjina stroškov končne cene posnetka (31.750 evrov) namenjena neposrednemu delu s produkcijsko hišo, kar vključuje opremo in delo pred produkcije, produkcije ter post produkcije.
Konflikt interesov med DRSI in podjetjem Cestel?
Preverili smo tudi informacije o morebitnem konfliktu interesov pri sodelovanju DRSI s podjetjem Cestel d.o.o., kjer je zaposlen mož direktorice DRSI Karmen Praprotnik.
Iz DRSI so pojasnili, da s podjetjem Cestel, ki izvaja meritve in izračun realnih prometnih obremenitev ter izračune povzročene škode, sodelujejo že trideset let. Morebitne povezave med partnerjem direktorice DRSI in poslovnim sodelovanjem s podjetjem Cestel pa zanikajo.
»Partner direktorice je zaposlen v podjetju Cestel že več let in ni niti lastnik podjetja, niti ni v poslovodstvu podjetja in ne opravlja nobene vodstvene funkcije,« so pojasnili.
Je bila direktorica z vsebino pogodbe sploh seznanjena?
Nekaj dvomov se poraja tudi glede vloge direktorice pri sklenitvi skoraj sto tisoč evrov vredne pogodbe.
Po navedbah DRSI direktorica predloga za sklenitev pogodbe ni podala, prav tako ni sodelovala pri postopku usklajevanja.
Vendar pa je direktorica DRSI kot kaže podpisnica pogodbe:
»Iz nobenega našega sporočila ne izhaja, da direktorica ni bila podpisnica pogodbe.«