V Erarju so objavljeni taki podatki glede Gena, kot so jih prejeli od Uprave RS za javna plačila.  V Genu zahtevajo umik napačnih podatkov. Foto: Gen-i
v živo
V Erarju so objavljeni taki podatki glede Gena, kot so jih prejeli od Uprave RS za javna plačila. V Genu zahtevajo umik napačnih podatkov. Foto: Gen-i

Aktualno

Za napake v prenovljenem Erarju odgovorna Uprava za javna plačila

Po včerajšnjem razkritju milijonskih nakazil podjetja Gen ta zdaj napoveduje tožbo. V prenovljeni aplikaciji Erar so namreč prikazana številna visoka nakazila Gena fizičnim osebam, eno v višini kar 20 milijonov evrov, ki naj bi bilo izvedeno tik pred zadnjimi državnozborskimi volitvami.

[[povezana]]

V družbi Gen obžalujejo, da je v prenovljeni aplikaciji Erar očitno prišlo do tako velikega števila napačnih zapisov, saj le-ti vzpostavljajo ravno nasproten učinek od želenega.

»Namesto transparentnosti transakcij zaradi napačnega zapisa podatkov ustvarjajo veliko zmedo, ki nekaterim spletnim anonimnežem zdaj ponuja odlično podlago za ustvarjanje zavajajočih lažnih objav, v katerih lahko kot dokaz za sicer popolnoma izmišljene neresnične trditve o milijonskih treh nakazilih fizičnim osebam citirajo kar Erar oziroma objavljajo zaslonske slike s te aplikacije, ki pa ne odraža resničnega stanja izvedenih nakazil.«

V izogib ustvarjanju nadaljnje škode so pozvali skrbnika in upravljavca sistema Erar, naj tovrstne napake v sistemu v najkrajšem možnem času odpravi. »Družba GEN-I bo v primeru nadaljnjih napačnih objav podatkov primorana uporabiti vsa pravna sredstva za zaščito poslovnega ugleda družbe. Na Komisiji za preprečevanje korupcije, pod katere pristojnost sodi Erar, naj bi o zapletih več povedali danes. So pa za zdaj glede transakcije v višini 20 milijonov evrov dejali, da je v Erarju objavljen tak, kot so ga prejeli od Uprave RS za javna plačila (enako je objavljen v njihovi aplikaciji TZIJZ).

UJP zagodel algoritem 

Generalna direktorica UJP Urška Kos je priznala, da so za napako, ki se ne pojavlja samo pri GENi, krivi sami. Napačnih podatkov niso preverjali, ker niso dvomili, da bi bilo karkoli narobe z algoritmom. 

Glede milijonskih izplačil podjetja Gen-i direktorica pojasnjuje, da njihov sistem ni zaznal transakcijskega računa KDD. Do napake je po njenih besedah prišlo še v 11 drugih primerih pri sedmih subjektih.

116 123 – Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik, 24 ur na dan (brezplačno)
116 111 – TOM – telefon za otroke in mladostnike, dosegljiv vsak dan med 12. in 20. uro (klici so brezplačni, otroci in mladostniki pa lahko pišejo tudi na tom@zpms.si ali se oglasijo v njihovi spletni klepetalnici)
Poletni strani To sem jaz, vsak delovni dan med 16. in 20. uro
01 520 99 00 – Klic v duševni stiski (vsak dan med 19. in 7. uro)
031 704 707Center za psihološko svetovanje Posvet, vsak delovni dan med 8. in 20. uro
031 50 60 50 – Telefon za pomoč v stiski ”Prisluhnem ti”, vsak delovni dan med 16. in 20. uro
05 720 17 20 – Društvo Tvoj telefon, vsak delovni dan med 7. in 22. uro
No items found.
No items found.
No items found.