
Aktualno
Gospodarstvo
Ali turški izvajalec zapušča Drugi tir ali ne?
Razlog, da turški izvajalec ostaja na gradbišču, so njegove reference.
V državnem 2TDK pod vodstvom Mateja Oseta so, potem ko je portal Necenzurirano zjutraj objavil, da turški Yapi Merkezi zapušča gradbišče Drugega tira, takole zavrnili medijske objave:
Družba 2TDK zavrača navedbe, da turški gradbinec zapušča gradbišče drugega tira.
In zapisali, da se rok za dokončanje projekta tudi uradno zamika za 3 mesece, na 31. 3. 2026.
Ali Turki res odhajajo?
Čeprav v 2TDK vsa namigovanja o odhodu turškega izvajalca zavračajo, pa naši viri dodajajo, da to ni povsem res.
Turki res ostajajo, a v manjšem obsegu, vsa dela na drugem odseku Črni Kal - Koper bo prevzel Kolektor CPG in tudi zagotovil vso dobavo materiala, trdijo naši viri. V resnici turški izvajalec uradno ostaja na projektu zgolj zaradi referenc, ki jih ima kot edini v konzorciju za gradnjo predorov. Prav turške reference so bile ključne, da je Kolektor CPG lahko dobil milijardni posel. Če bi torej Yapi Merkezi gradbišče v celoti zapustil, Kolektor projekta ne bi mogel nadaljevati, to pa bi, ne samo ogrozilo projekt Drugi tir, pač pa tudi samo podjetje gradbenega barona Stojana Petriča.
[[povezana]]
Bo Kolektor zmogel izpeljati projekt?
Na 2TDK smo naslovili vprašanje, ali drži, da bo Kolektor prevzel gradbena dela od Yapi Merkezi in, ali ste preverili, če ima Kolektor dovolj prostih kapacitet (delavcev, opreme, finančnih sredstev), da izpolni pogodbene obveznosti pravočasno, torej v pogodbenih rokih.
Na 2TDK nam na naše vprašanje niso odgovorili.
Zato pa so naši viri bolj jasni, v navedenih rokih Kolektor CPG projekta ne more izpeljati, saj nima znanja in tudi ne zmogljivosti, ob tem napovedujejo, da se bo projekt najverjetneje močno zamaknil ter tudi podražil.
2TDK podpisal več kot 20 milijonski aneks
Z državnega 2TDK so sporočili tudi, da so z izvajalcem podpisali "najvišji" aneks na tem projektu doslej. Razlog za to pa inflacija oziroma podražitve materialov in storitev.
Nova pogodbena vrednost za Odsek 2 tako znaša 250.970.313,16 EUR brez DDV oz. 23.293.438,75 EUR več.
Projekt Drugi tir se ne draži, ampak ostaja v okviru potrjene investicijske vrednosti, še dodajajo na 2TDK.